name | autoweek.cz

Toyota HILUX-nový design a vyšší výkon

Toyota HILUX-nový design a vyšší výkon

18.07.2011 | Antonín Matějka | Nové modely

Věhlasná Toyota Hilux i nadále vévodí prodejům v kategorii pick-up na evropských trzích. V roce 2010 se v regionu prodalo celkem 21 866 vozů s tímto modelovým označením, což představuje bezmála 25% podíl na trhu.

Pick-up značky Toyota je tak již třetím rokem za sebou nejlépe prodávaným modelem ve své kategorii. V České republice byl v roce 2010 tržní podíl v daném segmentu bezmála 25 %, v prvním pololetí 2011 dosahuje podíl trhu téměř  32%.

Hilux v modelovém provedení 2012 přináší nový design a další vylepšení v oblasti kvality, odolnosti a spolehlivosti, kde tento pick-up i v minulosti dosahoval špičkových parametrů. Nový interiér modelu Hilux 2012 doznal mnoha změn spočívajících zejména v kultivovaném designu, který zajistí posádce tohoto modelu typu pick-up ergonomické a pohodlné prostředí jak při pracovních výkonech, tak i pro volný čas. V celém prostoru pro cestující nabízí vyšší úroveň vnímané kvality a pohodlí na úrovni běžných osobních vozů při současném zachování robustnosti potřebné pro jízdu v terénu.

Charakteristickým prvkem interiéru je nový design horní části přístrojové desky s horizontálním uspořádáním středového panelu, které dále zdůrazňuje celkovou šířku a prostornost kabiny. Součástí středového panelu je i nový multimediální audio systém Toyota Touch s barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,1\".  K výraznému zvýšení kvality vnímané zákazníkem napomohlo použití jednotného tmavšího odstínu prvků obložení a celkově vyšší barevná jednotnost celého interiéru, stejně tak jako doplnění dekorů ve stříbrném provedení.

V případě karoserie se celkové přepracování dotklo především čelních partií modelu Hilux 2012, které doznaly změn až k přednímu A-sloupku: nová je kapota, maska chladiče, světlomety i přední nárazník. Změny jsou patrné i při pohledu z boku, kde si lze povšimnout nového designu předních i zadních blatníků, nových ocelových nebo litých kol 15 a 17\", stejně tak jako nových vnějších zpětných zrcátek. Hilux 2012 se nadále bude nabízet ve třech stupních výbavy (Terra, Luna a Sol), které umožňují volbu všem zákazníkům, ať již potřebují vůz převážně pracovní (Terra), všestranně využitelný (Luna), nebo reprezentativní pick-up pro práci i volný čas (Sol). Zákazníci mohou volit mezi třemi karosářskými variantami, dvěma motory, manuální nebo automatickou převodovkou a 100% uzávěrem zadního diferenciálu nebo diferenciálem s omezeným prokluzem LSD. V Evropě oblíbený pick-up tak dokáže uspokojit potřeby ještě širší skupiny profesionálních uživatelů i zájemců o vůz pro volný čas. Stupeň výbavy Terra bude dostupný se všemi třemi typy kabiny – Single Cab, Extra Cab a Double Cab. Vyšší dva stupně bude možné objednat pouze jak Double Cab, který představuje nejprodávanější provedení karoserie pick-up na českém trhu. Dostupnost motorů pro jednotlivé výbavy zůstane zachována, motory však již standardně budou vybaveny filtrem pevných částic DPF. Stupně výbavy Terra a Luna, tak budou vybaveny motorem 2,5 l D-4D 145 DPF, výbavě Sol bude vyhrazen motor 3,0 l D-4D 170 DPF s možností volby mezi manuální nebo automatickou převodovkou. Všechny verze budou disponovat přiřaditelným pohonem všech kol 4WD. Instalace filtru pevných částic (DPF) pro motorizace 2.5 l D-4D 145 DPF a 3.0 l D-4D 170 DPF nyní zajišťuje splnění emisních norem EURO V.

Hilux 2012 vyráběný v závodech Toyota Motor Thailand a Toyota South Africa Motors se bude nabízet ve 36 evropských státech a globálně ve více než 135 zemích celého světa. Očekává se, že v roce 2011 se na evropských trzích prodá bezmála 26 000 vozů Toyota Hilux, a úspěšný příběh tak bude pokračovat. V ČR očekáváme letošní prodej 300 Hiluxů.