name | autoweek.cz

Volkswagen Užitkové vozy poodhaluje nový Multivan

Volkswagen Užitkové vozy poodhaluje nový Multivan

07.05.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Volkswagen Užitkové vozy v polovině června představí novou generaci modelu Multivan. Díky modulární platformě MQB bude mít delší rozvor náprav a širší karoserii.
Značka Volkswagen Užitkové vozy se rozhodla vytvořit zcela nový Multivan s novou konstrukcí i vzhledem. Současně se však v designu nové generace objevují typické znaky vozů Bulli, například horizontální linie po obvodu karoserie odkazujeme na T3, monolitický design karoserie je připomínkou první generace, která debutovala před více než 35 lety, a dopředu protažená kapota motoru pod čelním oknem upomíná modelu T4. Designéři navíc dosáhli velký pokrok v oblasti aerodynamiky. Výsledkem je nižší spotřeba paliva.
 
Pátá generace až sedmimístného Multivanu poprvé vychází z modulární platformy MQB pro modely s motorem uloženým vpředu napříč. S tím souvisí prodloužení rozvoru náprav a současně se zvětšil i rozchod kol, takže nový Multivan je i širší ale také o trochu nižší.
 
Nový Multivan nemá řadicí páku. Ta se proměnila v mnohem menší ovládací prvek, který ponechává ještě více místa pro přístup do zadní části interiéru. Je to díky technologii shift-by-wire, u níž se signály pro ovládání převodovky přenášejí elektronicky. Předpokladem k tomu je skutečnost, že budoucí Multivan bude sériově vybaven výhradně dvouspojkovou převodovkou DSG. Prostor pro mechanismus řazení včetně řadicí páky již proto není potřeba. Z podlahy vozu byla odklizena také páka parkovací brzdy. Parkovací brzda se nyní ovládá elektronicky tlačítkem resp. automaticky.
 
Místo řadicí páky si Multivan nyní vystačí jen s malým ovládacím prvkem, který je v ergonomicky dokonalé poloze začleněn do nové přístrojové desky vpravo od volantu. Volič převodovky DSG se tak nachází ve stejné úrovni jako 10“ displej informačního a zábavního systému. I ten nabízí nové funkce, například na něm může být poprvé zobrazováno reálné okolí vozidla v rozsahu 360°, pokud je vůz vybaven na přání dodávaným prostorovým kamerovým systémem Area View.
 
Nový Multivan má nejvariabilnější interiérový systém v historii modelu Bulli. Cestující vpředu sedí ve vysoké poloze. Vzadu je až pět podélně posuvných a vyjímatelných samostatných sedadel. Sedadla ve druhé řadě jsou na přání otočná o 180 °. Multivan bude vybaven výhradně samostatnými sedadly, která nahradila i zadní lavici ve třetí řadě. Nová samostatná sedadla ve druhé a třetí řadě jsou současně mnohem lehčí. Tato sedadla lze nyní podélně posouvat nebo je naprosto snadno vyjmout. Značka Volkswagen Užitkové vozy nově vyvinula kolejnicový systém, který nyní sahá bez přerušení od zadní části interiéru až po druhou řadu sedadel. Bude například možné pro přepravu drahých jízdních kol demontovat pouze sedadla na jedné straně vozidla nebo posunout prostřední sedadlo třetí řady na libovolné místo dopředu, až téměř k přední řadě sedadel. Stejně tak je možné uspořádání zadních sedadel čelem k sobě. Od roku 1985 má každý Multivan také stolek. Nyní díky novému kolejnicovému systému může být ukotven kdekoli.