name | autoweek.cz

Volvo V60 debutuje v Ženevě (aktualizováno)

Volvo V60 debutuje v Ženevě (aktualizováno)

09.03.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Kombi střední třídy přichází nejen s nabídkou spalovacích motorů, ale rovnou i se dvěma verzemi plug-in-hybridního pohonu.
Kombi s označením V60 Volvo uvedlo poprvé v roce 2010 a v roce 2012 přidalo plug-in hybridní verzi. Do konce roku 2017 bylo po celém světě dodáno celkem 353 184 vozů V60.
 
Nové Volvo V60 je postaveno na stejné modulární platformě SPA automobilky Volvo Cars jako nové XC60 a všechny tři modely nejvyšší řady 90 (S90, V90 a XC90). Vzhledově nová generace V60 vypadá jako trochu zkrácené (přesně to je o 180 mm) kombi V90. Přesto je se 4761 mm o 126 mm delší než předchozí generace V60.
 
Volvo poprvé uvádí do prodeje nový model na platformě SPA rovnou se dvěma systémy plug-in hybridního pohonu, oběma se stálým pohonem všech kol. V Evropě to bude s novou soustavou T6 Twin Engine plug-in-hybrid tvořeno zážehovým motorem a elektromotorem s celkovým systémovým výkonem 247 kW (336 k). Druhou alternativou, určenou především pro Severní Ameriku, bude verze T8 Twin Engine plug-in-hybrid s celkovým systémovým výkonem 284 kW (386 k). Volvo chce u V60 prodávat až 25 % vozů s plug-in hybridním pohonem, byť zatím u SUV XC60 a XC90 a velkého kombi V90 to zatím je 15 %.
 
Nabídku klasických pohonných jednotek zastupují zážehové motory T5 a T6 a vznětové D3 nebo D4. Při uvedení na trh v ČR jsou v nabídce tyto pohonné jednotky:
  T6 Drive-E AWD D3 Drive-E FWD D4 Drive-E FWD
palivo B N N
pohon 4x4 4x2 4x2
výkon (kW/k) 228 (310) 110 (150) 140 (190)
točivý moment (N.m) 400 350 400
převodovka 8A 6M/8A 6M/8A

 
Volvo uvádí, že standardně dodávaný brzdový asistent City Safety jako jediný spolehlivě rozpozná na silnici chodce, cyklisty i velká zvířata (losy). Pokud na ně řidič po optické ani akustické výstraze nezareaguje, systém sám vozidlo zpomalí a zabrání tak vzniku kolize nebo alespoň sníží její následky.
 
Asistent pro jízdu v kolonách a semiautonomní řízení Pilot Assist II, které při jízdě rychlostí do 130 km/h na silnicích s vodorovným značením podporují řidiče zásahy do řízení, akcelerace a brzdění, mají vylepšení v podobě funkce upravující výkon při průjezdu zatáčkou.
 
Volvo V60 je vybaveno také systémem ochrany proti neúmyslnému sjetí z vozovky, systémem ochrany před srážkou s protijedoucím vozidlem ve vedlejším pruhu a dalšími asistenčními systémy s podporou řízení. Ke zvýšení bezpečnosti posádky i lidí pohybujících se kolem vozu přispívá na přání dodávaný systém výstrahy před křížením cesty jiným vozidlem s funkcí automatického brzdění.
 
Zákazníci v Německu, Itálii, Norsku, Polsku, Španělsku, Švédsku, Spojeném království a v USA mohou nové Volvo V60 získat prostřednictvím nového prémiového předplatitelského programu Care by Volvo, který dává před tradičním způsobem zakoupení vozidla přednost využívání vozu na základě jednoho měsíčního paušálního poplatku. Volvo chce touto formou časem dodávat 25 % vozů.
 
Výroba začne v továrně Volvo ve švédské Torslandě, ale továrna v belgickém v Gentu bude vybavena tak, aby v případě potřeby rovněž zvládla výrobu nového vozu. Základní zaváděcí cena za verzi D3 Drive-E FWD 6MT Momentum je 1 034 900 Kč.

 
Prémiová střední třída v Evropě
  2017 2016 změna
1. Mercedes-Benz třídy C 84 724 74 984 +13,0 %
2. Audi A4 78 107 85 580 -8.7 %
3. BMW řada 3 71 817 75 427 -4.8 %
4. Volvo V60 20 608 22 035 -6.5 %
5. BMW řady 4 GC 18 962 20 009 -5.2 %
6. Alfa Romeo Giulia 13 906 1 641 -
7. Jaguar XE 11 758 14 067 -16.4 %
8. Volvo S60 4 072 4 694 -13.3 %