name | autoweek.cz

Prodejní výsledky PSA za rok 2019

Prodejní výsledky PSA za rok 2019

18.01.2020 | Vladimír Rybecký | Statistiky

Skupina PSA v roce 2019 celosvětově prodala 3,5 milionu vozů. Udržuje silnou pozici v Evropě s podílem na trhu 16,8 %.
„Ve všech našich regionech se v kontextu rychle se měnícího prostředí naše týmy plně soustředí na výkon, ziskový prodej a spokojenost zákazníků. Za tímto nasazením stojí „Core Model Strategy“ a „Core Technology“ skupiny PSA, v dlouhodobém horizontu se tak posiluje naše snaha nabízet čistá, bezpečná a cenově dostupná řešení mobility pro soukromé i firemní zákazníky s cílem bojovat proti dopadům globálního oteplování,“ uvedl předseda představenstva skupiny PSA Carlos Tavares.
 
Skupina PSA již uvedla na trh 10 nových plug-in hybridních nebo plně elektrických modelů, což je plně v souladu s jejím cílem nabídnout 100% elektrifikovanou řadu  do roku 2025, z toho 50 % do konce roku 2021. Od roku 2019 jsou všechny nové modely uváděné na trh nabízeny v plug-in hybridní verzi nebo ve verzi pouze s elektrickým motorem.
 
Pro značku Peugeot byl rok 2019 rokem konsolidace. Značka zcela obnovila svou nabídku v segmentu B, aby podpořila svůj růst v roce 2020 a zákazníkům B2B i B2C je k dispozici nová elektrifikovaná řada, přičemž tyto vozy mají na trhu jedny z nejnižších emisí CO2. Citroën zaznamenal nejsilnější růst v rámci 12 nejprodávanějších značek v Evropě a jeho podíl na nedůležitějších trzích se zvýšil. Prodej společnosti DS Automobiles prudce vzrostl, zejména ve druhé polovině roku díky úspěchu nové řady. Společnost Opel/Vauxhall zaměřila svou strategii na ziskové segmenty a posunula se k dosažení svých ambiciózních cílů v oblasti emisí CO2 a obnovila přítomnost v Rusku.
 
Skupina PSA v roce 2019 skupina prodala 765 000 lehkých užitkových vozů  (554 000 LUV N1 a 211 000 odvozených osobních verzí M1). Upevnila tak svou pozici v Evropě, kde její tržní podíl dosahuje 25,1 %. Od roku 2020 bude k dispozici plně elektrická verze modelů Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Opel Vivaro a do roku 2021 bude elektrifikována celá řada LUV (včetně odvozených osobních verzí).
 
V Evropě se díky úsilí soustředěnému na dosažení svých cílů v oblasti emisí CO2 se skupině podařilo udržet si pozici s podílem na mírně rostoucím trhu (+1,3 %) 16,8 %. Skupina roste rychlým tempem v Latinské Americe, kde uvedla na trh řadu produktů a služeb LUV, a také v Eurasii, kde uspěly kompaktní dodávky značek Peugeot, Citroën a Opel.