name | autoweek.cz

Carvago expanduje do zahraničí

Carvago expanduje do zahraničí

05.03.2020 | | Tiskové zprávy

Česká společnost Carvago ze skupiny EAG po úspěšném pilotním provozu na tuzemském trhu expanduje za hranice a propojí trh ojetých vozidel v Evropě.
V první fázi se Carvago pro B2B partnery otevírá ve třech zemích západní Evropy v Německu, Francii a Dánsku. Další regiony budou postupně přibývat. V průběhu první poloviny roku by se Carvago mělo nad rámec B2B modelu otevřít také koncovým zákazníkům. Významným strategickým partnerem této expanze v oblasti logistiky je společnost GEFCO, se kterou Carvago koncem minulého roku představil testovací centrum TechYard.
 
Do zahraniční expanze v rámci prodejů ojetých automobilů je aktuálně zapojeno zhruba 50 partnerů, především významných dealerů z České republiky, a více jak 400 prodejců z regionů, do nichž Carvago vstupuje. V rámci unikátního mezinárodního B2B modelu, který je postaven na pokročilé analýze dat, Carvago postupně pomůže zvyšovat likviditu partnerských vozových parků ojetých automobilů v celé Evropě. Právě díky datům ze všech evropských trhů, kterými Carvago disponuje a které v reálném čase analyzuje, dokáže spojit nabídku s poptávkou ve všech zemích a vyvažovat tak chybějící kapacity či přebytek nevyužitých vozů u evropských dealerů a autobazarů.
 
V prvotní fázi se Carvago soustředí na export tuzemských aut starých do jednoho až tří let se zárukou a minimálním nájezdem, která nejsou z důvodu vyšší ceny pro české zákazníky příliš atraktivní ale na zahraničních trzích jsou naopak nedostatkovým zbožím. Už nyní Carvago disponuje nabídkou přes 700 vozů od českých partnerů. Toto číslo by mělo v následujících měsících růst až k 5000 vozům.
 
„Aktuálně evidujeme zájem zejména ze strany německých dealerů o kvalitní a prověřené vozy z České republiky. Jedná se především o mladá auta, například předváděcí vozy s ověřeným původem nebo ukončené roční leasingy. O tyto automobily, patřící do kategorie malých vozů nebo vozů nižší střední třídy, kterých je u nás přebytek, je velký zájem i díky tomu, že jsou levnější než totožné vozy na německém trhu. Takto jsme již v loňském roce exportovali desítky vozů, do konce roku míříme na měsíční prodeje vyšších stovek aut v zahraničí. Našim partnerům včetně leasingových společností tak významně pomáháme zvyšovat likviditu ojetých vozidel. Díky vlastní analytické platformě nacházíme nové kanály, na kterých mohou své vozy prodat rychleji a za atraktivnější ceny,“ uvádí COO a spoluzakladatel startupu Carvago Jan Kranát.
 
Veškeré vozy jsou důkladně technicky prověřovány a jejich servisní historie se reviduje a kompletně digitalizuje. Veškeré servisní a kontrolní úkony probíhají v testovacím centru TechYard, které zároveň slouží jako centrální logistický hub. O door2door logistiku vozů se stará GEFCO, a to i v mezinárodním měřítku.
 
„Ačkoli jsme se službami pro ojeté vozy začali teprve nedávno, poptávka v tomto segmentu strmě roste a dalším logickým krokem je právě vstup na zahraniční trhy a vytvoření stabilního ekosystému s adekvátními kapacitami pro zajištění individuálních přeprav, prostorem pro skladování i technickým zázemím pro testování zánovních aut,“ popisuje manažer logistiky hotových vozů společnosti GEFCO Miloš Mrázek. Koncept testovacích a logistických center TechYard by se měl rozšiřovat i do dalších evropských zemí kam bude Carvago expandovat.
 
V dalších fázích, kdy se do projektu postupně zapojí i více dealerů a leasingových společnosti ze zahraničí, by se Carvago mělo stát jedním z nejvýznamnějších exportérů, ale i importérů kvalitních ojetých automobilů na evropském trhu
 
„Budujeme zcela nový přístup k nákupu a prodeji ojetých vozidel. Naši partneři si čím dál více uvědomují, že způsob obchodování s ojetými vozy se dramaticky mění a stává se z drtivé většiny čistě analytickou disciplínou. Spoléhat se pouze na vlastní úsudek je v dnešní době naprostá demagogie a zároveň v digitální době promarněná příležitost posunout se někam dále. Bez robustních dat a pokročilých analýz - které říkají, jaké vozy jsou zrovna v přebytku a kterých je naopak nedostatek nebo jaká má být správná cena – jde o čistou spekulaci, která však na trhu se stále se zmenšující marží již nemá prostor. Možná regulace stáčení kilometrů následně trh definitivně zlomí,“ dodává CEO a spoluzakladatel startupu Carvago Jakub Šulta.
 
Carvago se na evropském trhu chce letos otevřít i koncovým zákazníkům. Stane se první evropskou platformou umožňující on-line prodej vozů mezi jednotlivými zeměmi. Hlavní přidanou hodnotou je kromě odbourání jazykové bariéry zajištění legislativních povinností a krytí zodpovědnosti například i rozšíření nabídky vozidel v dané zemi o atraktivní modelové řady. Carvago očekává, že největší poptávka ze strany koncových zákazníků po ověřených vozech z České republiky, Slovenska či Maďarska bude v Německu, Francii či Švédsku.