name | autoweek.cz

Doručování koncovým zákazníkům je na vzestupu

Doručování koncovým zákazníkům je na vzestupu

06.08.2020 | | Tiskové zprávy

Výsledky segmentu B2C doručování ukazují celoevropský nárůst zájmu o tento druh logistických služeb. České zastoupení Gebrüder Weiss tento trend potvrzuje.
„Od začátku roku evidujeme více než 16% nárůst v počtu zásilek doručených koncovým zákazníkům. Do rozvoje programu Home Delivery investuje Gebrüder Weiss stovky milionů korun,“ říká ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR Jan Kodada.
 
Logistická společnost Gebrüder Weiss jenom v České republice za prvních 5 měsíců letošního roku doručila přes 64 000 zásilek koncovým zákazníkům. V divizi Home Delivery se jednalo o téměř 17% nárůst B2C zásilek.
 
„První pololetí letošního roku je v řadě ohledů výjimečné. Nárůst e-commerce jsme registrovali již před jarní koronakrizí, která ale v tomto segmentu zapůsobila jako katalyzátor. Značná část spotřebitelů si uvědomila výhody online nákupů spojených s doručovací službou a změnila svoje nákupní chování,“ potvrzuje Jan Kodada.
 
Od srpna Gebrüder Weiss ČR rozšíří svoje služby a bude schopna dopravovat až na místo spotřeby rozměrná a těžká břemena, jako jsou americké lednice, kotle, bojlery, nábytek nebo trezory. V programu Home Delivery, který zahrnuje vedle doručení na konkrétní místo také instalaci spotřebiče, bude možné ještě efektivněji a bezpečněji doručovat i zboží o vysoké hmotnosti.
 
„Rozhodli jsme se investovat do mechanizace, která umožní dvoučlenným posádkám prakticky kamkoli přivézt a v případě zájmu také instalovat i značně rozměrné předměty o hmotnosti až 170 kg. Jde nám nejen o efektivitu našich postupů a smysluplné využití techniky, ale také o ještě bezpečnější doručení a spokojenost našich zákazníků i koncových uživatelů,“ vysvětluje Jan Kodada.
 
Růst v segmentu elektronického obchodování B2C za první pololetí letošního roku hlásí téměř všechny země v Evropě.  Počet zásilek, dodávaných konečným spotřebitelům společností Gebrüder Weiss, vzrostl v první polovině roku 2020 z přibližně 410 000 na 580 000. V divizi Home Delivery to v prvních šesti měsících roku 2019 představuje nárůst o 40 % v oblasti zahrnující Rakousko a dalších šest zemí střední a východní Evropy.
 
Aby společnost jako lídr na trhu mohla uspokojit další požadavky, investovala 6,8 milionů eur do rozšíření svého logistického centra v Maria Lanzendorf u Vídně, kde se odbavuje na 40 % B2C zásilek pro rakouský trh. K dispozici tak má dalších téměř 5000 m2 manipulačního prostoru.
 
„V maďarské Budapešti jsme přestěhovali B2C crossdock z původní 2500 haly do větší, abychom zvládali rostoucí počty zásilek koncovým zákazníkům. Nová lokace, kterou máme od srpna k dispozici, je vybavena třinácti nakládkovými rampami. Nově využívané prostory mají rozlohu přes 5500 m2, což je o 3000 m2 víc než doposud,“ doplňuje Jan Kodada.
 
„Měření roku 2020 běžnými standardy je přirozeně stále obtížné. Nárůst počtu zásilek elektronického obchodu zasílaných našim zákazníkům je však v centru naší pozornosti. S odvahou investujeme do našich kapacit, abychom s našimi službami v segmentu doručování domů byli připravení na další rozvoj. Mimořádné odhodlání našich zaměstnanců nám navíc umožnilo udržet vysokou kvalitu služeb při dodávkách koncovým zákazníkům a to i během rozsáhlých karanténních opatření,“ říká člen vedení společnosti Gebrüder Weiss Jürgen Bauer.