name | autoweek.cz

HoppyGo má za sebou velice úspěšnou letní sezonu

HoppyGo má za sebou velice úspěšnou letní sezonu

29.10.2019 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy

P2P carsharing se stává běžným řešením dopravy na dovolenou. Češi při cestování za dovolenou čím dál více spoléhají na P2P carsharing - na dlouhé cesty si půjčují dodávky, na střední vzdálenosti combi. Počet uživatelů P2P carsharingu za půl roku vzrostl o 35 %.
První český peer-to-peer carsharing v létě zaznamenal strmý růst poptávky po sdílení vozů. V červnu, červenci, srpnu a září zákazníci prvního P2P carsharingu v České republice najezdili přes 1,6 milionu km, průměrná doba zápůjčky poprvé překonala 4 dny a uživatelé se zapůjčeným vozem průměrně najeli 680 km. Uživatelé auta využívají déle a na stále delší trasy. Na platformě HoppyGo je k dispozici přes 1500 vozů všech kategorií a další stále přibývají.
 
Zákazníci si za tři letní měsíce vypůjčili vozidla na celkem o 1000 dnů více než v celé první polovině letošního roku. Firma rovněž zaznamenala nárůst v počtu registrovaných uživatelů. Těch je nyní přes 60 000. Jejich počet od začátku letošního roku vzrostl o 35 %. Oproti stejnému období roku 2018 o 17 % vzrostl celkový počet cest, na které si uživatelé auta zapůjčili. Významně se navíc prodloužila celková ujetá vzdálenost. Zatímco v létě (červenec-září) loňského roku ujeli zákazníci HoppyGo 720 000 km, letos to bylo již 1,2 milionu km.
 
Dlouhé nájezdy značí využití carsharingu k letním cestám na dovolenou u moře či delším výletům v okolí České republiky. Nejdelší letní zápůjčky obsáhly přes 5000 km. Registrovaní uživatelé k dlouhým cestám využívali spíše větší vozy typu Volkswagen Transporter. Okolo sedmisetkilometrového nájezdu se pohybují cesty jako jsou Škoda Octavia nebo Rapid. K nejkratším cestám, kde hraje roli především zážitek z jízdy, uživatelé často volili kabriolety.
 
„Letošní léto pro nás bylo zlomové v tom, že se lidé naučili půjčovat si přes HoppyGo auta i na delší výlety včetně zahraničních dovolených. Zároveň naši uživatelé sahali po mnohem širší škále vozů z naší nabídky, která čítá přes 300 různých modelů. V HoppyGo již skutečně vnímáme znatelný posun v náhledu na vlastnictví auta a čím dál více lidí je ochotno vůz sdílet a minimalizovat tak svůj dopad na životní prostředí. Tento trend je pro nás povzbuzením na cestě k dalším inovacím a naši zákazníci se již velmi brzy dočkají skvělých novinek, které jim peer to peer carsharing opět o něco přiblíží a usnadní jeho pravidelné využívání,“ komentoval letní sezónu CMO společnosti HoppyGo Matej Lupták.
 
„Můžeme potvrdit, že naši uživatelé se ke službě rádi vrací a využívají HoppyGo i díky kvalitě vozů a atraktivní ceně zápůjčky. Vedle velkého zájmu nových uživatelů registrujeme i návrat zákazníků, kteří byli se službou již dříve spokojeni,“ dodal Matej Lupták. Zákazníci a majitelé vozu se po každé ukončené zápůjčce vzájemně hodnotí. Průměrná známka činí 4,89 z 5 hvězdiček, což dokresluje pozitivní zkušenost, kterou uživatelé služby mají, a to jak na straně uživatele, tak na straně majitele vozu.