name | autoweek.cz

Nová Centrální pilotní hala Škoda Auto

Nová Centrální pilotní hala Škoda Auto

25.01.2021 | | Tiskové zprávy

Škoda Auto otevírá v závodě v Mladé Boleslavi novou vysoce moderní Centrální pilotní halu. Nová budova nabízí optimální podmínky pro plánování, realizaci testů i stavbu předsériových vozů a přípravu zahájení sériové výroby.
Společnost Škoda Auto ve svém mateřském závodě uvedla do provozu novou Centrální pilotní halu. Během vývoje nových modelů se zde realizují rozsáhlé analýzy a vyrábějí se předsériové vozy. Ty jsou před zahájením výroby podrobeny rozsáhlým testům ze strany technického vývoje a oddělení pro zajištění kvality.
 
Celkový objem investic dosahuje 20,4 milionu eur. Společnost Škoda Auto investuje do své budoucnosti a po novém Centru pro konstrukci testovacích vozidel a prototypů otevírá další vysoce moderní centrum pro stavbu předsériových vozů.
 
Budova kombinuje mimo jiné karosárnu, montáž, měřící centrum a studio na podporu virtuální reality. Centrální pilotní hala je připravena na dobu elektromobility. K dispozici jsou zde dobíjecí místa a stanoviště pro montáž i pro technické zkoušky na elektrovozech.
 
Odborníkům společnosti Škoda Auto mají v nové pilotní hale k dispozici samostatný malý závod na výrobu automobilů. Kromě robotických stanic pro kompletování karoserií se zde také nacházejí oddělení montáže a výstupní kontroly. K dispozici jsou také zařízení pro virtuální realitu a 3D tiskárny.
 
Systémy i procesy jsou navrženy tak, aby bylo možné uskutečnit veškeré nezbytné zkoušky i analýzy jak u vozů se spalovacími motory, tak u částečně či plně elektrifikovaných. Jakmile projekt splní vysoké požadavky kladené na kvalitu, opouští pilotní halu, přičemž jak vozidlo, tak výrobní proces jsou poté považovány za připravené pro sériovou výrobu.
 
Dvoupodlažní budova v areálu továrny je vysoká 22 m a rozprostírá se na ploše 12 142 m2, což odpovídá více než jednomu a půl fotbalovým hřištím. Jak zdejší zaměstnanci, tak pracovníci z jiných odborných oblastí zde naleznou moderní pracovní podmínky. Kromě prostor pro schůzky a školení jsou zde k dispozici také dobíjecí stanice pro elektrické vozy. Vedle toho poskytuje světelný tunel ideální podmínky na prezentaci předsériových vozů.
 
Za účelem použití nejnovějších technologií pro montáž předsériových vozů v budoucnosti je budova koncipována tak, aby bylo možné dovybavit ji například flexibilními robotickými kabinami.
 
V 70. letech 20. století byla tato budova nejprve využívána ke galvanickému pozinkování nárazníků pro vůz Škoda 100, přičemž automobilka tento komplex později využívala jako sklad. Po rekonstrukci, která započala v září roku 2019, lze nyní jak plochy, tak budovu využívat efektivnějším způsobem.
 
Nová Centrální pilotní hala splňuje nejvyšší požadavky také z hlediska energetické účinnosti: vnější stěny byly důkladně tepelně odizolovány a k osvětlení celé budovy se využívá LED technologie, přičemž v budoucnu zde lze instalovat rovněž fotovoltaické moduly.