name | autoweek.cz

Pandemie na ústupu a ceny povinného ručení dále klesají

Pandemie na ústupu a ceny povinného ručení dále klesají

26.05.2020 | | Tiskové zprávy

V dubnu se průměrná cena povinného ručení opět snížila, a to na hodnotu POVIndexu 6712. I když se pomalu vracíme do stavu před vypuknutím koronavirové pandemie, tak na cenách pojištění odpovědnosti z provozu vozidla to zatím vidět není.
Za částku 6712 korun bylo možné podle Broker Consulting POVIndexu sjednat povinné ručení pro vůz Škoda Octavia 1,6 TDI, 85 kW, typický vůz, s nímž jezdí české domácnosti. Z hlediska jednotlivých regionů si ceny v Praze připisují k průměrnému POV +10,5 % a ve městě velkosti Benešov naopak ztrácejí proti průměru 13,3 %.  

„U pojišťoven Slavia a Generali Česká pojišťovna je patrná rychlá reakce na blížící se konec pandemie. Slavia pojišťovna zareagovala na omezení provozu a počtu dopravních nehod vlivem COVID 19 dočasným snížením sazeb povinného ručení. Následné uvolňování přineslo návrat k původním sazbám před COVID 19. Výraznější hráč Generali ČP dále zlevňuje. Tendence se pak promítly do průměrné ceny povinného ručení,“ vysvětluje analytik neživotního pojištění Broker Consulting Jiří Váchal.

„Ústup nákazy a končící vládní omezení jsou patrné i v dalších zemích evropského regionu. Z hlediska auto pojištění pojišťovny v některých státech zvažují vracení pojistného. Důvodem je menší provoz související s omezením či zákazem pohybu a nižší počet nehod v porovnání s dlouhodobým sledováním v daném období. V našich krajích se o takovém přístupu neuvažuje. Důvodem může být, že pokles provozu na silnicích byl velmi krátkodobý a rychle se vrátil k normálu. Navíc se předpokládá, že lidé se nyní budou v zájmu bezpečnosti do práce raději dopravovat autem než MHD, což může vést k nárůstu škod,“ dodává Váchal.

S ústupem pandemie se pojí návrat letecké dopravy. Ta je velkým odběratelem surové ropy, z níž se vyrábí letecké palivo. A jelikož letecký provoz je nyní téměř pozastaven, odbyt pro ropu se dramaticky snížil, a tím pádem její cena dosahuje dlouhodobého minima. S návratem letecké dopravy ale lze očekávat její postupné zvyšování i zdražení paliva pro běžná vozidla. „Za jak dlouho ale nárůst cen na čerpacích stanicích pocítíme nelze nyní spolehlivě predikovat. Záleží, jak se jednotliví odběratelé předzásobili „levnou“ ropou,“ upozorňuje Jiří Váchal.