name | autoweek.cz
Pandemie na ústupu a ceny povinného ručení dále klesají
26.05.2020 | | Tiskové zprávy
V dubnu se průměrná cena povinného ručení opět snížila, a to na hodnotu POVIndexu 6712. I když se pomalu vracíme do stavu před vypuknutím koronavirové pandemie, tak na cenách pojištění odpovědnosti z provozu vozidla to zatím vidět není.
Za částku 6712 korun bylo možné podle Broker Consulting POVIndexu sjednat povinné ručení pro vůz Škoda Octavia 1,6 TDI, 85 kW, typický vůz, s nímž jezdí české domácnosti. Z hlediska jednotlivých regionů si ceny v Praze připisují k průměrnému POV +10,5 % a ve městě velkosti Benešov naopak ztrácejí proti průměru 13,3 %.
„U pojišťoven Slavia a Generali Česká pojišťovna je patrná rychlá reakce na blížící se konec pandemie. Slavia pojišťovna zareagovala na omezení provozu a počtu dopravních nehod vlivem COVID 19 dočasným snížením sazeb povinného ručení. Následné uvolňování přineslo návrat k původním sazbám před COVID 19. Výraznější hráč Generali ČP dále zlevňuje. Tendence se pak promítly do průměrné ceny povinného ručení,“ vysvětluje analytik neživotního pojištění Broker Consulting Jiří Váchal.
„Ústup nákazy a končící vládní omezení jsou patrné i v dalších zemích evropského regionu. Z hlediska auto pojištění pojišťovny v některých státech zvažují vracení pojistného. Důvodem je menší provoz související s omezením či zákazem pohybu a nižší počet nehod v porovnání s dlouhodobým sledováním v daném období. V našich krajích se o takovém přístupu neuvažuje. Důvodem může být, že pokles provozu na silnicích byl velmi krátkodobý a rychle se vrátil k normálu. Navíc se předpokládá, že lidé se nyní budou v zájmu bezpečnosti do práce raději dopravovat autem než MHD, což může vést k nárůstu škod,“ dodává Váchal.
S ústupem pandemie se pojí návrat letecké dopravy. Ta je velkým odběratelem surové ropy, z níž se vyrábí letecké palivo. A jelikož letecký provoz je nyní téměř pozastaven, odbyt pro ropu se dramaticky snížil, a tím pádem její cena dosahuje dlouhodobého minima. S návratem letecké dopravy ale lze očekávat její postupné zvyšování i zdražení paliva pro běžná vozidla. „Za jak dlouho ale nárůst cen na čerpacích stanicích pocítíme nelze nyní spolehlivě predikovat. Záleží, jak se jednotliví odběratelé předzásobili „levnou“ ropou,“ upozorňuje Jiří Váchal.
„U pojišťoven Slavia a Generali Česká pojišťovna je patrná rychlá reakce na blížící se konec pandemie. Slavia pojišťovna zareagovala na omezení provozu a počtu dopravních nehod vlivem COVID 19 dočasným snížením sazeb povinného ručení. Následné uvolňování přineslo návrat k původním sazbám před COVID 19. Výraznější hráč Generali ČP dále zlevňuje. Tendence se pak promítly do průměrné ceny povinného ručení,“ vysvětluje analytik neživotního pojištění Broker Consulting Jiří Váchal.
„Ústup nákazy a končící vládní omezení jsou patrné i v dalších zemích evropského regionu. Z hlediska auto pojištění pojišťovny v některých státech zvažují vracení pojistného. Důvodem je menší provoz související s omezením či zákazem pohybu a nižší počet nehod v porovnání s dlouhodobým sledováním v daném období. V našich krajích se o takovém přístupu neuvažuje. Důvodem může být, že pokles provozu na silnicích byl velmi krátkodobý a rychle se vrátil k normálu. Navíc se předpokládá, že lidé se nyní budou v zájmu bezpečnosti do práce raději dopravovat autem než MHD, což může vést k nárůstu škod,“ dodává Váchal.
S ústupem pandemie se pojí návrat letecké dopravy. Ta je velkým odběratelem surové ropy, z níž se vyrábí letecké palivo. A jelikož letecký provoz je nyní téměř pozastaven, odbyt pro ropu se dramaticky snížil, a tím pádem její cena dosahuje dlouhodobého minima. S návratem letecké dopravy ale lze očekávat její postupné zvyšování i zdražení paliva pro běžná vozidla. „Za jak dlouho ale nárůst cen na čerpacích stanicích pocítíme nelze nyní spolehlivě predikovat. Záleží, jak se jednotliví odběratelé předzásobili „levnou“ ropou,“ upozorňuje Jiří Váchal.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz