name | autoweek.cz

Skupina EAG posiluje

Skupina EAG posiluje

27.09.2019 | | Tiskové zprávy

Skupina EAG, vlastník autotržiště Carvago, investovala do hlavních dodavatelů software pro řízení dealerských sítí, když získala dvě hlavní softwarové platformy pro dealery a autobazary TEAS a Autosoft. Vzniká tak významný evropský hráč.
Do skupiny EAG, která stojí za úspěšně rostoucím startupem Carvago, míří další dvě zajímavé akvizice. Prostřednictvím investice od polovičního vlastníka, skupiny Portiva, se podařilo získat do portfolia dvě hlavní softwarové platformy pro dealery a autobazary TEAS a Autosoft. Obě akvizice sledují dlouhodobou strategii skupiny, v rámci které chce EAG nabízet komplexní služby pro prodejce nových a ojetých aut a návazných služeb. Cílem skupiny je především rozšířit zdroje nákupu vozidel a poskytnout partnerům lepší nástroje pro řízení jejich společností.
 
Skupina EAG díky těmto akvizicím na český a slovenský trh přináší významné know-how a technologické zázemí. Zároveň svůj tým rozšiřuje o skupinu vývojářů a odborníků v čele se zakladateli a původními vlastníky, kteří dále zůstávají ve funkcích výkonných ředitelů. Jejich tým pak bude posílen o výkonné manažery ze strany EAG.
 
Akvizice předních specializovaných softwarových platforem pro dealerství a autobazary, které v součtu využívá asi 1200 společností, byla od počátku jedním z hlavních rozvojových cílů, se kterým do skupiny EAG vstupoval investor Portiva. Skupině se tak daří v podobě Carvaga stavět jeden z nejkomplexnějších produktů pro nákup a prodej ojetých vozidel v Evropě. Skupina EAG, pod kterou spadá startup Carvago, již v minulosti oznámila, že na podobné strategické investice má vyčleněny stovky milionů korun.
 
„Při vstupu do skupiny EAG jsme definovali akviziční cíle, mezi kterými byly obě společnosti jako jednoznačná priorita. Ke dnešnímu dni jsme rovněž násobně překonali plánované prodeje prostřednictvím Carvaga. Investice tak naplňuje naše očekávání. Pro příští rok plánujeme významnou akceleraci akvizičního tempa i nárůstu prodejů v souladu s naší dlouhodobou investiční strategií. Naším primárním cílem je vytvořit komplexní globální ekosystém, který bude dodávat služby všem účastníkům trhu od prodejců či prodávajících přes banky a pojišťovny až po orgány státní správy,“ uvádí výkonný ředitel Portivy Pavel Svoreň.
 
Carvago, které bylo spuštěno v květnu, se na evropském trhu dokázalo velmi rychle etablovat. Už po čtyřech měsících pilotního provozu se měsíčně prodá více než 100 vozidel. Carvago spolupracuje s 300 obchodními partnery z řad dealerů a autobazarů, mezi které patří i osm z TOP 10 v ČR.
 
„Český zákazník se má díky rychlé identifikaci vhodných ojetin od evropských prodejců šanci dostat ke stále kvalitnějším vozům. Díky unikátní analýze dat dokážeme bazarům a dealerům nabídnout vozy se zajímavou marží a vysokou obrátkou a pomáhat jim tak zlepšovat skladové portfolio,” dodává jeden ze zakladatelů Jakub Šulta.
 
„Průměrné stáří vozů na českých silnicích je zhruba 15 let a koupit si ojeté auto je považováno za běžnou normu pro většinu obyvatel. Náš trh vozů z druhé ruky patří k těm větším, a proto si z našeho pohledu zaslouží zásadní inovaci, na které vydělají úplně všichni - jak prodejci, tak zákazníci. Už nyní je jasné, že díky naší platformě dokáží prodejci vozů zákazníkům zajistit vždy nejkvalitnější variantu poptávaného modelu,“ zmiňuje spoluzakladatel Carvaga a spoluvlastník skupiny EAG Jan Kranát.