name | autoweek.cz

Stát diskriminuje Stanice měření emisí

Stát diskriminuje Stanice měření emisí

08.12.2018 | | Tiskové zprávy

V rámci sjednocování pravidel o kontrolách vozidel v Evropské Unii dle Směrnice 2014/45/EU se upravil zákon 56/2001 Sb. Jenže se do něj dostala pravidla, která jsou k SME vysoce diskriminační. Uvádí to zpráva ASEM.

Jak si mají otcové rodin, kteří začínali jako drobní a střední podnikatelé budovat poctivé řemeslo v autoopravárenství, vysvětlit to, že když budou měřit emise, jako že je v minulých 25 letech bez problémů měřili i opravovali zároveň, že se po všech těch četných náročných školení a doškolování každé dva a tři roky, po nakoupení nové přístrojové techniky, internetového napojení on-line na CIS (IS-TK) a aplikace na focení vozidel na SME, tak se při opravách vozidel podle nového zákona dopouštějí střetu zájmů. Budou si proto muset vzít zaměstnance, nebo se buď živnosti nebo měření emisí vzdát nadobro?
 
Proč by se měl autoopravář, který 25 let opravuje auta a přitom měří emise, najednou přerodit v podvodníka, který by si vymýšlel neexistující defekty vozidla, aby je pak měl naoko opravit, nota bene, když si zákazník vůbec nemusí opravu nechat provést u něj, ale v jakékoliv opravně, kde by na výmysl lehko přišli? A nota bene, když ho profesní komory STK účelově obviňují z pravého opaku, tedy že do teď do provozu pouštěl naopak neopravená a tedy nevyhovující vozidla?
 
Jak absurdní a trapné pro představitele tvůrců legislativy, kteří argumentují Směrnicí 2014/45/EU, podle které se však řídí i Německo, kde ve všech autoservisech s AU (SME) žádný střet zájmů nikdo nevidí? Vysvětlí to v tomhle státě někdo rozumně, proč ty autoopraváře stát takto účelově diskriminuje, když jiná řemesla ne? Proč jim ničí fungující živnost a proč veškerou moc dávají bez jakýchkoliv omezení státem regulovaným provozovatelům STK, čím získávají exklusivní výhodu pro své podnikání?