name | autoweek.cz

Toyota v Polsku zahajuje výrobu nového motoru

Toyota v Polsku zahajuje výrobu nového motoru

04.09.2019 | | Tiskové zprávy

Společnost Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) zahájila v Jelcz-Laskowicích výrobu nového zážehového motoru 2,0 litru.
Motor patří do rodiny pohonných ústrojí pro vozy na platformě TNGA (Toyota New Global Architecture) a bude sloužit pro hybridní modely Toyota Corolla v provedení hatchback i kombi, a pro model RAV4 s konvenčním pohonem.
 
Zahájení výroby přichází krátce po oznámení sesterského závodu TMMP v Polsku (Walbrzych) o rozšíření stávajícího výrobního sortimentu o ústrojí e-CVT počínaje rokem 2021. Pokračující investice a oznámení potvrzují zásadní roli obou závodů TMMP jako výrobního centra konvenčních i hybridních pohonných ústrojí automobilky Toyota v Evropě. Toyota během let postupně investovala v Polsku přes jednu miliardu eur a vytvořila 2700 pracovních míst.
 
Procentní zastoupení hybridních vozidel Toyota Motor Europe (TME) v rámci celkových evropských prodejů neustále roste. V prvním pololetí roku 2019 dosáhlo 52 %, a tak společnost pokračuje v zaměřování výroby komponent hybridních ústrojí na území Evropy.
 
Nová linka na výrobu motorů 2,0 litru TNGA byla oficiálně spuštěna za přítomnosti polského ministra energetiky Krzysztofa Tchórzewskiho, ministra místního rozvoje Grzegorza Puda a prezidenta společnosti Toyota Motor Europe Dr. Johana van Zyla. Nové výrobní linky, představující investici o objemu 90 milionů eur, byly vybudovány v souladu s architekturou NGA automobilky Toyota a vyznačují se vyspělou automatizací, zvýšeným výkonem a vyšší mírou ergonomie pro členy výrobního týmu.
 
Hlavní milníky víceletých investičních záměrů:
jednotka lokalita zahájení výroby
1,8 e-CVT Walbrzych listopad 2018
2,0 l Jelcz-Laskowice září 2019
1,5 l Jelcz-Laskowice jaro 2020
e-CVT Wałbrzych 2021
 
Motor 2,0 litru Dynamic Force TNGA
Moderní dvoulitrový čtyřválec TNGA dokáže spolupracovat s převodovkou e-CVT v hybridním hnacím ústrojí nebo fungovat nezávisle v klasickém uspořádání pohonu. Nový motor Toyota Dynamic Force pracující na bázi Atkinsonova cyklu vykazuje vyšší zdvihový objem, vysokou termodynamickou účinnost a nižší provozní teplotu. Hybridní vůz (HEV) díky tomu dosahuje mimořádně nízké emise NOx, které jsou o 91,6 % nižší, než činí požadavek normy Euro 6 pro ekvivalentní vozy se zážehovými motory.