name | autoweek.cz

AAA Auto je jedničkou v on-line prodeji

AAA Auto je jedničkou v on-line prodeji

04.12.2020 | Vladimír Rybecký | Trendy

Stejně jako v jiných sektorech maloobchodu, i na trhu ojetých vozů urychlila pandemie koronaviru rozvoj on-line prodeje. Nástup nakupování ojetin přes web začal již před pandemií, ale během letošního roku se z něj na trhu vozů z druhé roky stalo hlavní téma.
„Světový trend online prodeje ojetých vozů v mnoha zemích překračuje nárůst o více než 100 %. Tento trend je znatelný hlavně v západní Evropě a v USA. Důležité je, že aaaauto.cz není pouze webová stránka s nabídkou aut, ale skutečně umožňuje zprocesovat celý nákup online. Od výběru vozu, přes zaplacení až po doručení domů - o svátku, o půlnoci, kdykoliv,“ říká výkonný ředitel inovační laboratoře AuresLab z holdingu Aures, provozovatele mezinárodní sítě AAA Auto, Stanislav Gálik.
 
Globální trend on-line prodeje ojetých vozů roste o více než 100 %. Nejvíc napřed jsou v USA. Podíl ryze online pořízených automobilů na B2C trhu je přibližně 1 %. Při celkovém prodeji 40 milionů automobilů již prodej on line dosáhl jenom u největších hráčů v součtu přes 400 000 vozidel. Důležité je říct, že nejde o žádné pseudo on-line procesy, ale o opravdové objednání on-line a doručení k rukám zákazníka přesně tak, jak to známe z běžného e-commerce.
 
Podobný trend pozorujeme i v Británii, kde jenom v průběhu posledního roku vznikli dva silní hráči, kteří prodali přes 10 000 aut v roce 2020 a cílí na 30 000 v roce 2021. Průzkum anglické společnosti AM zjistil, až 40 % Britů se chce při nákupu vyhýbat showroomu a svůj nákupní proces přesunout více do on-line prostředí.
 
Pandemie Covid-19 je pro síť AAA Auto situací, která narušuje kontinuitu jejích aktivit. Již druhé uzavření poboček v České republice negativně ovlivnilo obchodní činnost společnosti. Výhodou pro společnost AAA Auto je, že již v první vlně zavedla ze dne na den on-line prodej, na který si zákazníci čím dál tím více zvykají. Prodejce, vybavený osobními ochrannými prostředky, přiveze vydesinfikovaný vůz zákazníkovi až před dům.
 
„Již v průběhu jarní vlny pandemie COVIDu jsme umožnili plnohodnotný on-line nákup z pohodlí domova včetně doručení vydesinfikovaného vozidla domů. Nadále intenzivně zdokonalujeme procesy, které umožňují opravdu bezkontaktní, bezpečný a pohodlný nákup tak, jak to lidi znají z běžných e shopů,“ konstatuje Stanislav Gálik.
 
Podle prodaného počtu vozidel on-line v síti AAA Auto se dá usoudit, že je velmi pravděpodobné, že se s podobným trendem dalšího růstu on-line prodeje jako ve světě, setkáme i v České republice, na Slovensku a dalších okolních zemích.
 
AAA Auto se v průběhu roku etablovalo jako jednoznačná jednička on-line nákupu ojetého vozu v České republice i na Slovensku. V první vlně pandemie v březnu a dubnu prodalo v České republice a na Slovensku on-line 2200 aut a v druhé vlně během října a listopadu už přes 3000 a další ještě do tohoto výsledku přidá.
 
Přesun prodeje do on-line světa je samozřejmě téma pro mnoho prodejců, nicméně AAA Auto nemá za cíl pouze vytvořit kvalitní on-line nabídku, ale opravdu kvalitní on-line nákupní proces. V ČR již na vzorku návštěvníků webových stránek testuje ryzí on-line prodej bez jakéhokoliv telefonického nebo osobního kontaktu. V Polsku se tento proces dokonce rozběhl již naplno i včetně zařízení financování on-line. Doručení vozidla domů včetně pečlivé dezinfekce je již samozřejmost. Tuto službu AAA Auto nabízí zákazníkům dokonce zcela bezplatně.