name | autoweek.cz

Bosch a Daimler testují autonomní parkování

Bosch a Daimler testují autonomní parkování

13.10.2020 | Vladimír Rybecký | Trendy

Parkovací dům na letišti ve Stuttgartu slouží jako testovací prostor pro autonomní zaparkování vozidel. Zatím ovšem jen pro novou generaci Mercedesu-Benz třídy S, která přijde do prodeje v prosinci.
V budoucnu některá moderní auta dokáží sama najít parkovací místa ve vícepodlažním parkovišti na letišti ve Stuttgartu. Oficiální schválení ale zatím stále chybí. Ale i kdyby k tomu došlo, tak bude ještě nějakou dobu trvat, než budou automobily bez řidiče součástí každodenního života ve Stuttgartu.
 
Nejmodernější vozy na letišti ve Stuttgartu by již brzy měly být schopné plně automaticky projet parkovacím domem na parkovací místo bez lidského dohledu. Technologická skupina Bosch, výrobce automobilů Daimler a provozovatel parkovací garáže Apcoa ve Stuttgartu představili příslušné plány. Díky technickému pokroku zde již brzy nebude ve vhodně moderně vybavených automobilech pro parkovací manévry nutná osoba v autě nebo v blízkosti vozidla. Namísto toho by vozidla měla být schopna se navigovat zcela autonomně přes prostor garáží na letišti, které jsou speciálně vybaveny kamerami, případně i přes několik úrovní vícepatrových parkovacího domu, a to dokonce i s provozem v protisměru. Zpočátku jsou k dispozici dvě parkovací místa.
 
Scénář, podle něhož v garáži na letišti jezdí desítky aut autonomně a bez řidiče, jsou však zatím nepravděpodobné. Protože doposud pouze nová třída S od Mercedesu-Benz je vybavena potřebnou technologií, aby bylo možné bez řidiče dojet na vyhrazené parkovací místo pomocí příkazu ze smartphonu. Tato nová generace luxusního modelu Daimleru by se měla začít prodávat v prosinci. Aby bylo možné skutečně parkovat samostatně, musí si podle mluvčího Daimleru zájemci zakoupit jako nadstandardní vybavení další parkovací balíček.
 
Za celým projektem je koncept platformy od společnosti Bosch. „Jednáváme s dalšími výrobci vozidel, včetně zahraničních,“ uvedl vedoucí propojeného parkování ve společnosti Bosch Rolf Nicodemus.
 
Martin Hart, vedoucí rozvojových asistenčních systémů Mercedes-Benz, vyzval úřady k rychlejší akci v této oblasti aby se podmínky pro automatizovanou jízdu staly přívětivějšími. Aby bylo možné tuto technologii používat širokou veřejností je nutný konečný souhlas úřadů.
 
Bosch a Daimler testují „Automatizované parkování s obsluhou“ ve vícepodlažním parkovacím domě v muzeu Mercedes-Benz ve Stuttgartu už od roku 2017 a před rokem obě společnosti získaly souhlas úřadů, aby mohly pokračovat v těchto testech bez přítomnosti někoho ve vozidle nebo v jeho blízkosti. Letiště Stuttgart je nyní dalším krokem při realizaci jejich plánů a přenosu testů do každodenního života.