name | autoweek.cz

Hyundai představil malé SUV Kona Electric

09.03.2018 | Vladimír Rybecký | Trendy

Nová Kona Electric bude k dispozici se dvěma verzemi elektrického pohonu a slibuje výjimečnou hodnotu dojezdu až 470 km a nabízí široký sortiment prvků aktivní bezpečnosti Hyundai SmartSense.
Hyundai představil nový model Kona Electric, který kombinuje prostornost SUV s elektrickým pohonem. Od konvenčního modelu Kona přebírá základní architekturu, nicméně design se liší, protože se liší i požadavky elektrického pohonu. Hlavním stylistickým odlišením je proto uzavřené čelo na místě masky chladiče vylepšující aerodynamiku. Dalším charakteristickým prvkem designu přídě je duální uspořádání světlometů. Světlomety pro denní svícení s diodami LED jsou umístěny nad hlavními LED světlomety.
 
Nová platforma modelu Kona umožňuje prostorově nenáročné uložení sady akumulátorů, které není na úkor prostornosti interiéru. Vůz dlouhý 4180 mm (o 15 mm víc než se spalovacím motorem) s rozvorem náprav 2600 mm má objem zavazadlového prostoru je v základním uspořádání 332 l bez odkládací schránky pro nabíjecí kabel (373 l včetně této schránky). Pro porovnání - verze Kona se spalovacím motorem má 361 l.
 
Kona Electric nabízí dvě různé verze pohonné soustavy, obě s okamžitě dostupným točivým momentem 395 N.m a pohonem předních kol přes stálý převod. Základní verze s kapacitou akumulátorů 39,2 kWh má mít dojezd až 300 km (podle interní metodiky údajně vycházející ze standardu WLTP) a trakční elektromotor o výkonu 100 kW (135 k). Verze s dlouhým dojezdem a akumulátory 64 kW poskytuje nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a má mít dojezd až 470 km.
 
Ovládací modul elektronického voliče provozních režimů umožňuje intuitivní ovládání pohonného ústrojí. Nastavitelný systém rekuperace kinetické energie umožňuje měnit intenzitu brzdění pomocí rekuperací pomocí páček za volantem. Panel přístrojů Supervision 7“ zobrazuje důležité provozní informace, které se ukazují i na projekčním displeji (HUD).
 
Kona Electric je vybavena nejnovějšími prvky aktivní bezpečnosti a asistenčními systémy, pro které Hyundai používá označení SmartSense: asistentem pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision Warning and Forward Collision-Avoidance Assist) s detekcí chodců, asistentem pro sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning) včetně asistenta pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCCW (Rear Cross-Traffic Collision Warning), asistentem pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist), asistentem pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning), inteligentním upozorňováním na omezení rychlosti ISLW (Intelligent Speed Limit Warning) a asistentem řízení v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist).