name | autoweek.cz

I.D. Buzz Cargo

I.D. Buzz Cargo

26.09.2018 | Vladimír Rybecký | Trendy

Studie prostorného elektrického lehkého užitkového vozu od značky Volkswagen Užitkové vozy vychází z modulární platformy MEB pro elektromobily a představuje novou éru budoucího Transporteru na základě rodiny I.D.

Volkswagen Užitkové vozy na veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru vystavuje studii I.D. Buzz Cargo, která může rozšířit nabídku lehkých užitkových vozů o nový model s elektrickým pohonem. Její vzhled je inspirovaný první generací Transporteru. Je pravděpodobné, že se tento nejinovativnější Transporter s nulovými emisemi objeví na trhu v roce 2021 jako doplňkový model k současnému T6.
 
Studie je avantgardní variantou osobního modelu I.D. Buzz. Toto MPV bylo představeno jako koncept v roce 2017 a sériová verze se objeví na silnicích v roce 2022. Také I.D. Buzz Cargo je koncipován s výhledem na sériovou výrobu.
 
Značky Volkswagen Užitkové vozy a Volkswagen osobní vozy vyvíjely I.D. Buzz společně. Značka Volkswagen osobní vozy se zaměřila na MPV, Volkswagen Užitkové vozy na užitkovou verzi. Obě patří do rodiny elektromobilů I.D. Family, nové generace síťově propojených vozidel navržených na nové speciální platformě MEB. Ta umožňuje v závislosti na účelu použít různě velké sady akumulátorů s kapacitou 48 kWh až 111 kWh a tím dosáhnout dojezd 330 až více než 550 km (podle WLTP). Fotovoltaický systém se solárním modulem na střeše navíc vyrábí tolik energie, že dokáže prodloužit dojezd až o 15 km za den.
 
I.D. Buzz Cargo má vnější délku 5048 mm a rozvor náprav je 3300 mm. Díky prodloužení zadního převisu o 106 mm je užitková verze výrazně delší než osobní I.D. Buzz. Užitečná hmotnost koncepčního vozu je 800 kg. Pohon je trakčním elektromotorem o výkonu 150 kW. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h a možný je i elektrický pohon všech kol.
 
I.D. Buzz Cargo nemá konvenční přístroje. Nejdůležitější informace se promítají ve virtuálním zobrazení na vozovku prostřednictvím průhledového displeje s rozšířenou realitou. Více informací poskytuje vyjímatelný tablet fungující jako displej a umožňující ovládání různých funkcí. Zásadní ovládací prvky pro řízení jsou na volantu. Jeho vnitřní plocha však není vybavena rameny a tlačítky, nýbrž multifunkční dotykovou plochou. Vnější zpětná zrcátka nahradily kamery. Digitální systém síťově propojuje přístrojovou desku s nákladovým prostorem a umožňuje využívat internet věcí.
 
Alternativně použitelný režim zcela automatizované jízdy I.D. Pilot s úrovní 4 otvírá výhled až do první poloviny příštího desetiletí.