name | autoweek.cz

Mobilize Limo přinese novou obchodní strategii

Mobilize Limo přinese novou obchodní strategii

28.08.2021 | Vladimír Rybecký | Trendy

Nový elektrický sedan skupiny Renault je určen pro taxislužbu a služby jízdy s řidičem. Bude se nabízet jen jako součást souboru služeb pro profesionální řidiče.
Mobilize je nově vytvořená značka skupiny Renault orientovaná na novou mobilitu. Její první model Limo je určen pro velmi specifickou klientelu: taxíky a dopravu se řidičem VTC (Voiture de transport avec chauffeur), kterým se  bude dodávat jako součást souboru služeb. Mobilize Limo bude mít světovou premiéru 8. září na IAA Mobility v Mnichově. Poté bude uvedena do provozu testovací flotila 40 vozidel.
 
Čínský základ pro městský provoz
Mobilize Limo se nepodobá žádnému Renaultu. Ve skutečnosti jde o čínské auto, které vzešlo ze společného podniku se společností Jiangling Motors. Renault se totiž vydal do Číny najít model, který nechtěl pro Evropu vyvíjet úplně od nuly. Limo je klasický čtyřdveřový sedan. To je karoserie, která už v Evropě neláká soukromníky, ale stále má převahu mezi taxíky a v segmentu VTC.
 
Renault chce využít možnosti tohoto rostoucího specifického segmentu trhu. Ten v Evropě prochází transformací, protože pod tlakem dopravních omezení v městských oblastech musí být postupně elektrifikována působí v oblastech, kam mají stále častěji povolený vjezd hlavně taxi a ne soukromá vozidla. Proto je sedan Limo navržen především pro použití v městských a příměstských oblastech.
 
Limo pohání elektromotor o výkonu 110 kW (150 k). Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,6 s a dosáhne maximální rychlost 140 km/h. Řidič může volit mezi třemi jízdními režimy Eco, Normal a Sport. Nastavit na jednu ze tří úrovní lze také intenzitu rekuperace energie při brzdění. S akumulátorem o kapacitě 60 kWh má dojezd v cyklu WLTP 450 km. Nabíjet se dá střídavým i stejnosměrným proudem ve všech veřejných terminálech a domácích wallboxech.
 
Orientace na cestující i profesionální řidiče
Vůz je dlouhý 467 cm, tedy kratší než sedan Talisman, a má mít malý průměr zatáčení. Zavazadlový prostor má jen průměrný objem 411 l. Na druhou stranu má vůz dlouhý rozvor 275 cm, což umožňuje vytvořit vzadu příjemný prostor s výhodou rovné podlahy. Široce otevíratelné dveře zajišťují pohodlný nástup a výstup na zadní sedadlo. Cestující na zadních sedadlech mohou připojit své smartphony nebo tablety ke dvěma USB portům a mají i ovládání hlasitosti rádia, stejně jako nastavitelné výústky klimatizace a lampičky pro čtení.
 
Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče je navrženo tak, aby bylo maximálně ergonomické a pohodlné. Mezi dvěma předními sedadly je chlazený úložný prostor. Výbava je kompletní s adaptivním tempomatem, udržováním v jízdním pruhu, 360° kamerou, nouzovým brzděním s detekcí chodců, digitálními přístroji, 12,3“ dotykovým displejem atd.
 
Ne prodej ale nabídka flexibilních komplexních služeb
Mobilize Limo se bude dodávat pouze jako součást souboru služeb s poplatkem v závislosti na ujetých kilometrech a čase. Pro taxislužby a dopravu se řidičem Mobilize nabídne kompletní řešení jejich činnosti s dispečinkem, fakturací, dobíjením, konektivitou a dalšími službami s cílem optimalizace provozních nákladů vozidla (TCO). Vůz bude také nabízen jiným přepravním službám pro cestující, například zdravotnickým nebo neziskovým organizacím s kalkulací průběžných plateb. K dispozici budou samozřejmě balíčky pro údržbu, pojištění a dobíjení.
 
„První model Mobilize je odpovědí naší nové značky na rychle rostoucí segment trhu jízd s řidičem. Nová nabídka kombinuje vozidlo s flexibilními službami a splňuje tak nové potřeby mobility uživatelů. Limo také ukazuje jedinečnou odbornost skupiny Renault v oblasti služeb mobility a financování,“ říká šéfka Mobilize Clotilde Delbosová.