name | autoweek.cz

Světová premiéra technologie E-Tech v Bruselu

Světová premiéra technologie E-Tech v Bruselu

17.01.2020 | Vladimír Rybecký | Trendy

Renault během bruselského autosalonu ve světové premiéře uvedl hybridní a plug-in hybridní varianty svých dvou nejprodávanějších modelů - Clio E-Tech a Captur E-Tech Plug-in. V prodeji se objeví koncem prvního pololetí.
Skupina Renault rozšiřuje svou strategii elektrifikovaných vozidel o inovativní hybridní technologie aplikované na nové generace dvou svých nejprodávanějších modelů - full hybrid pro Clio E-Tech a plug-in hybrid pro Captur.
 
Renault díky Alianci, která využila veškeré své zkušenosti evropského lídra v oblasti elektromobility, zpřístupňuje hybridní pohon veřejnosti, aby byl zážitek z řízení elektricky poháněného vozidla dostupný pro každého, a zároveň tím sníží emise CO2 a spotřebu paliva, a to i při dlouhých cestách.
 
Skupina Renault je průkopníkem v oblasti elektrické mobility. Za více než 10 let získala bezkonkurenční odborné znalosti v oblasti provozu a servisu elektricky poháněných vozidel. Tyto zkušenosti se promítají i do efektivnějších hybridních pohonů.
 
Originální řešení E-Tech
Inženýři Renault navrhli inovativní řešení s více než 150 patenty. Je založené na hybridní sériově-paralelní architektuře zajišťující největší rozsah kombinací a nejefektivnější snižování emisí CO2. Zcela původní řešení hybridních pohonů využívá rovněž rozsáhlé znalosti týmu Renault F1 s vývojem a využíváním hybridních pohonných jednotek pro nasazení v závodech.
 
Oba nově uváděné systémy používají stejné komponenty navržené Aliancí. Jde především o nepřeplňovaný zážehový motor 1,6 SCe nové generace, který byl pro toto použití speciálně upraven. Dosahuje výkon jen 68 kW (92 k), ale je doplněn dvěma elektrickými motory a inovativní převodovkou. Menší elektromotor plní úlohu startéru a generátoru. Větší je integrován do převodovky a podle potřeby buď pomáhá spalovacímu motoru nebo auto pohání samostatně.
 
Hlavní inovace technologie E-Tech spočívá v převodovce. Zatímco Toyota využívá planetový dělič výkonu e-CVT a korejský koncern Hyundai-Kia dvouspojkovou převodovku, Renault přichází s vlastní vícerežimovou převodovkou. K jednomu vstupnímu hřídeli je připojen výkonnější elektromotor a ke druhému zážehový čtyřválec se sekundárním elektromotorem. Konstruktéři naprogramovali až 15 různých pracovních režimů převodovky, které se mění automaticky. Řidič má k dispozici volič jako u automatické převodovky doplněný o režim B pro intenzivnější brzdění spalovacím i elektrickými motory v prudkých klesáních nebo při zpomalování před křižovatkou.
 
Dvě řešení pro dva bestsellery
Clio E-Tech Hybrid má akumulátor s kapacitou 1,2 kWh pracující s napětím 230 V, což postačuje k tomu, aby 80 % času při provozu ve městě absolvoval na plně elektrický pohon a tím zajistil úsporu paliva v městském režimu až 40 %. Největší celkový systémový výkon je 103 kW (140 k).
 
Captur E-Tech Plug-In Hybrid poskytne nejdelší dojezd v elektrickém režimu a nejlepší výkony na trhu s akumulátorem o kapacitě 9,8 kWh a možností dobíjení z domácí zásuvky a z veřejných dobíjecích stanic. Akumulátor pracuje s napětím 400 V, což umožňuje dosáhnout větší výkon u obou elektromotorů.
 
Inovativní technologie nového vozu Captur E-Tech Plug-in nabízí maximální efektivitu díky systematickým rozjezdům s elektrickým pohonem, tichý a komfortní provoz, dynamickou odezvu, patřící k nejlepším na trhu, pro potěšení z jízdy a minimální ztráty energie. Menší elektromotor zde má výkon 15 kW (20 k), větší produkuje výkon 35 kW (48 k). Maximální systémový výkon je 118 kW (160 k). Vynikající energetická účinnost umožňuje díky brzdovému systému, převzatému přímo z aliančních elektromobilů, účinnou rekuperaci a ukládání maximálního množství energie pro rychlé dobíjení akumulátoru. Nový Captur nabízí v čistě elektrickém režimu dojezd 45 km (při jízdě do rychlosti 120 km/h).