name | autoweek.cz

Tesla zřídila servis do domu - není zrovna laciný

18.10.2009 | Ivana Rybecká | Trendy

Americký výrobce sportovních elektromobilů Tesla Motors zatím ještě mnoho aut neprodal (ty se nicméně na rozdíl od jiných, o nichž se jen píše, už se počítají na stovky), ale přesto se o něm neustále píše v médiích. Jeho nejnovější nápad je velmi zajímavý, i když pro zákazníky dost drahý.

Koupě automobilu od malé automobilky nebo takové, která sází na vyspělé technologie, může zákazníkům působit nemalé starosti, a to zejména pokud se jedná o údržbu vozu. Nevlastní totiž ten typ automobilů, které mohou dát opravit v každém běžném servisu během přestávky na oběd. Vyžadují totiž pozornost specialistů.
Automobilka Tesla Motors právě kvůli těmto starostem zřídila novou formu servisu, v jehož rámci technici přijedou ke svým americkým klientům až domů. Tito Tesla Rangers, jak se jim říká, ovšem nepřijedou zadarmo. Účtují si jeden dolar za každou ujetou míli od nejbližšího servisu, přičemž minimální poplatek je 100 dolarů. Na území Spojených států zatím existují čtyři servisy, a to na východním a západním pobřeží. Brzy budou otevřeny další dílny v Chicagu, Washingtonu, Torontu a na Jižní Floridě. Do dvou let by mělo fungovat dvacet regionálních prodejen a servisů.
Tesla zatím prodává jen model Roadster, což je v podstatě Lotus Elise s elektrickým pohonem. Na rok 2011 je plánováno zahájení prodeje sedanu Model S.