name | autoweek.cz

Už i Ferrari s hybridem

Už i Ferrari s hybridem

01.02.2010 | Vladimír Rybecký | Trendy

Při prezentaci nového monopostu formule 1 Ferrari F10 oznámil nejvyšší představitel značky Luca di Montezemolo, že se počátkem března na autosalonu v Ženevě představí v produkční podobě hybridní verze Ferrari 599.

Montezemolovo vystoupení tak dalo za pravdu zprávám, že se Ferrari 599 Hybrid testuje na zkušební dráze ve Fioranu nejméně od června 2009. Z dostupných informací je jasné, že vůz bude pohánět motor V12 uložený vpředu podélně. U převodovky, která je uložena vzadu u diferenciálu, bude připojeno zařízení podobné systému KERS (Kinetic Energy Recovery System), který Scuderia Ferrari celkem s úspěchem vloni používala ve F1 (Kimi Räikkönen s ním vyhrál Velkou cenu Belgie). Tento systém využívá energie uvolňované při brzdění. Prostřednictvím motor-generátoru se nabíjejí akumulátory, které v případě potřeby uvolní energii do motor-generátoru pro zlepšení akcelerace. V sériové podobě může systém pracovat efektivněji, neboť ve F1 byla jeho činnost omezena na největší výkon 60 kW, který směl být využit pouze po dobu 6,7 s během každého kola závodu. Takovéto omezení zde samozřejmě není.

U auta poháněného motorem o výkonu 450 kW (612 k) se díky tomuto systému údajně sníží spotřeba ze 27 na 17 l/100 km.

Zatím není jasné, zda bude hybridní systém kombinován s pohonem všech kol, nicméně podle dostupných informací je to velmi pravděpodobné.

Ferrari rovněž představilo extrémní verzi 599XX. Ta není určena pro provoz na normálních komunikacích, protože neplní mnohé legislativní požadavky. Přesto už bylo prodáno sedm těchto vozů. Budou se o ně starat tovární mechanici a jezdit budou jen na uzavřených závodních okruzích podobně, jako FXX.