volkswagen a eclassics staví elektrický e-bulli t1 | Trendy | autoweek.cz

Volkswagen a eClassics staví elektrický e-Bulli T1

Volkswagen a eClassics staví elektrický e-Bulli T1

21.03.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Společnost Volkswagen užitkové vozy (VWN) představila e-Bulli - automobil, který využívá techniku pohonu současných elektromobilů v restaurovaném minibusu Volkswagen T1 Samba z roku 1966.
Kombinace starých a nových komponent by měla být reálná. Inženýři společnosti Volkswagen užitkové vozy (VWN) vyrobili první e-Bulli ve spolupráci s odborníky na elektrický pohon z divize Volkswagen Group Components a ze společnosti eClassics, která se specializuje na přestavbu historických vozidel na elektrický pohon (na autosalonu IAA ve Frankfurtu např. předvedla e-Käfer, Brouk roadster).
 
Volkswagen T1 e-Bulli využívá komponenty elektrického pohonu koncernu Volkswagen. Čtyřválcový „boxer“ o výkonu 32 kW (44 k) byl nahrazen elektromotorem s výkonem 61 kW (83 k). S točivým momentem 212 N.m nabízí více než dvojnásobek proti původnímu motoru z roku 1966 (102 N.m). Maximální rychlost je elektronicky omezena na 130 km/h, zatímco původní T1 jen 105 km/h.
 
Obdobně jako u boxeru z roku 1966 elektromotor integrovaný v zádi pohání kola zadní nápravy e-Bulli. Akumulátor má kapacitu 45 kWh, což vozu poskytuje dojezd přes 200 km.
 
Komponenty elektrického pohonu, které vyrábí společnost Volkswagen Group Components v Kasselu, jsou standardní, stejně jako lithio-ionové moduly akumulátoru vyrobené v Braunschweigu, které eClassics instaluje do bloků vhodných pro T1. Stejně jako u nového kompaktního modelu ID.3 a připravovaného mikrobusu ID.BUZZ je vysokonapěťový akumulátor uložen ve středu podlahy vozidla.
 
K novému zážitku z jízdy s e-Bulli, zcela odlišnému ve srovnání s T1, přispívá také nově navržený podvozek s víceprvkovými předními a zadními nápravami s nastavitelnými tlumiči a, novým hřebenovým řízením a čtyřmi kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením.
 
Souběžně s pohonem byl přepracován i koncept exteriéru a interiéru. Úpravy zahrnují kulaté LED světlomety a LED kontrolky nabíjení vzadu signalizující řidiči už při nastupování kolik energie má k dispozici. V interiéru je na podlaze masivní dřevo jako na lodi a na stropě velká panoramatická skládací střecha.
 
Přístrojová deska vychází z originálu, nicméně je zde nový rychloměr, integrovaný displej a informační LED diody. Další informace jsou zobrazovány na tabletu integrovaném ve střední konzoli. Přes Volkswagen We Connect má řidič přístup k mnoha informacím. Hudbu lze přehrávat v rádiu s retro vzhledem pomocí moderních technologií, jako jsou DAB +, Bluetooth a USB. Rádio je spojeno se zvukovým systémem obsahujícím aktivní subwoofer.
 
Elektrickou konverzi T1 e-Bulli nabízí společnost eClassics za cenu od 64 900 eur (1,77 milionu korun). Přestavbu lze také objednat pro modernější generace Transporteru T2 a T3. Navíc eClassics nabízí i kompletní sadu pro přestavbu.
 
 
  • Volkswagen a eClassics staví elektrický e-Bulli T1
  • Volkswagen a eClassics staví elektrický e-Bulli T1
  • Volkswagen a eClassics staví elektrický e-Bulli T1
  • Volkswagen a eClassics staví elektrický e-Bulli T1
  • Volkswagen a eClassics staví elektrický e-Bulli T1