name | autoweek.cz

Elektrobus Škoda E’City pro DPP

Elektrobus Škoda E’City pro DPP

24.11.2021 | Vladimír Rybecký | Doprava

Nový elektrobus pro Prahu Škoda E’City představily společnosti DPP a Škoda Transportation na 10. ročníku veletrhu CzechBus. Jedná se o zbrusu nový model elektrobusu z dílny skupiny Škoda Transportation.
Praha bude prvním městem, kde bude jezdit moderní a ekologický elektrobus Škoda E’City, který neprodukuje emise CO2 a dalších škodlivých látek. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si objednal flotilu celkem 14 vozidel.
 
Škoda E’City nabízí unikátní řešení s dvoupólovým dobíjením a galvanicky izolovaným nabíječem na voze. Prakticky to znamená to, že v průběhu dne, když je vůz v provozu, se pomocí pantografu jeho trakční akumulátor opakovaně nabíjí ze stávající infrastruktury pro tramvajové či do budoucna plánované trolejbusové vedení.
 
DPP má infrastrukturu pro tento typ dobíjení již připravenou na konečných zastávkách Strašnická a Želivského. Nabíjení zde bude probíhat po dobu 15-30 minut, čímž bude doplněna část celkové kapacity akumulátoru, což umožní vozidlu absolvovat další okruh na lince. Výhodou tohoto řešení je ideální kontrola energetické bilance vozu a hlavně nízké náklady na dobíjecí infrastrukturu. Elektrobusy vybavené tímto typem dobíjení mají delší denní dojezd a vyšší flexibilitu v nasazování na různé tratě. Praha navíc od skupiny Škody Transportation získá pokročilý energetický managementem celé flotily vozidel, což umožní ekonomicky efektivní nabíjení baterií a prodlouží jejich životnost.
 
Technické informace o elektrobusu Škoda E‘City
Nový elektrobus pro DPP je typu Standard (Sd) pro městské linky. Má délku 12 m a jeho konstrukční rychlost je 80 km/h. Svou technickou specifikací splňuje nové standardy kvality PID. E’City je plně nízkopodlažní bezemisní vozidlo s akumulátory, které má na jedno nabití garantovaný dojezd více než 100 km po celou dobu navržené životnosti akumulátorů včetně vytápění nebo chlazeni interiéru.

Nabíjecí výkon je až 150 kW a nabíjení probíhá pomocí dvoupólového pantografu umístěného na vozidle a on-board galvanicky izolovaného nabíječe přímo ze sítě 600 V/750 V DC. Je také možné využít možnost nabíjení plug-in přes noc v depu ze zásuvky. Klimatizace i vytápění jsou také řešeny čistě elektricky. Kabina řidiče je z důvodu vyšších bezpečnostních požadavků uzavřená.
 
„Jedná se o první dodávku elektrobusů, kterou realizujeme ve spolupráci s naší sesterskou společnosti Temsa, která byla v tomto případě našim subdodavatelem. Pro existující řešení, které používá naše sesterská společnost pro vlastní vozidla, jsme na základě poznatků z předchozích společných projektů navrhli specifické úpravy. V Turecku tak proběhla výroba karoserie na základě naší specifikace. K tomu jsme přidali to nejlepší z naší výroby - kompletní elektrovýzbroj včetně akumulátorů a pantografu. Celou montáž a kompletní zkoušky vozu zajistili v naší plzeňské továrně. Díky této spolupráci vznikl ideální dopravní prostředek pro městskou hromadnou dopravu,“ popisuje Zdeněk Majer, Senior Viceprezident pro Obchod skupiny Škoda Transportation.