name | autoweek.cz

Fiat představil modernizované Ducato

Fiat představil modernizované Ducato

19.08.2021 | Vladimír Rybecký | Doprava

Nové Ducato jako první přináší do segmentu lehkých užitkových vozidel autonomní řízení 2. úrovně. To znamená, že nové Ducato zrychluje, brzdí a zůstává uprostřed jízdního pruhu zcela autonomně.
I když Fiat mluví o novém Ducatu, ve skutečnosti jde o větší modernizaci spojenou s vylepšeními motorů a aktualizací infotainmentu.
 
Ducato je pro Fiat prodejním bestsellerem. Je na trhu již 40 let, přičemž sedm let je evropskou jedničkou v segmentu lehkých užitkových vozidel. Je také bestsellerem v roli nejvyužívanějšího základu na vzkvétajícím trhu obytných automobilů. Výroba v závodě Sevel ve Val di Sangro v jižní Itálii proto již několik let pracuje na hranici své kapacity. V současnosti se tam denně vyrábí 1300 vozidel, což je příliš málo na to, aby se uspokojila obrovská poptávka. Nejen zájemci o obytná vozidla, ale také obchodníci musí být při nákupu nového vozu trpěliví kvůli dlouhým dodacím lhůtám. To se změní v příštím roce, kdy na výrobu Ducata přejde továrna Stellantisu v Gliwicích.
 
Známá příď se moc nezměnila, pouze maska ​​chladiče má dva další chromované pruhy a jiná jsou písmena ve jméně výrobce. Příď standardně zahrnuje full LED světlomety včetně funkce nasvěcování do zatáček. V interiéru je změn přece jen víc. Přístrojový panel je digitální a tříramenný volant se zmenšil. Nový 10“ displej infosystému Uconnect na přístrojové desce slouží jako centrální informační a ovládací prvek. Posádka Ducata nyní může používat i službu Amazon Alexa, stejně jako Apple Carplay nebo Android Auto. K cíli může navádět 3D navigační systém Tom-Tom.
 
Přístup do vozu a spuštění motoru může být pomocí bez klíčku. Tradiční parkovací brzdu nahradila elektrická. Zpětné zrcátko dokáže zobrazovat digitální obrazy z kamery a vnitřní výplně dveří nabízejí více úložného prostoru pro nápoje. Sedadlo spolujezdce lze sklopit a vytvořit tak pracovní stůl.
 
Díky přepracované elektrické architektuře je možné Ducato dovybavit řadou inovativních bezpečnostních prvků. Vůz se chrání 360° monitorováním okolí a varuje před rizikem kontaktu. K dispozici je asistent reagující na boční vítr a aktivní parkovací asistent. Elektronika se postará i o nouzové brzdění, vedení v jízdním pruhu a o rozpoznává dopravních značek. Asistenční systémy ADAS tedy umožňují autonomní řízení 2. úrovně, což znamená, že Ducato je schopno automaticky zrychlovat, brzdit v různých situacích a držet se uprostřed jízdního pruhu.
 
Ducato lze nově vybavit samonivelačním vzduchovým odpružením zadní nápravy, což umožňuje snížit výšku zadní části v rozsahu od 8 do 17 cm aby se usnadnilo nakládání a vykládání. Užitečná hmotnost je až 2,2 t a objem nákladového prostoru až 17 m³.
 
Nabídka motorů se nemění. Turbodiesel MultiJet3 2,2 l je připraven ve výkonových úrovních 88 kW (120 k), 104 kW (140 k), 118 kW (160 k) a 132 kW (180 k). Motory mají sníženou hmotnost až o 15 kg a spotřebují o 7 % méně paliva než dřív. Převodovka je šestirychlostní přímo řazená, u výkonnějších variant je v nabídce devítistupňová automatická od ZF. Řada Ducato 2022 nabízí celkem 13 kombinací hnacího ústrojí.
 
V zemích EU prodej postupně začne během podzimu, v ČR s cenou od 424 900 Kč bez DPH.
 
Ducato se vyrábí i v elektricky poháněné verzi s trakčním elektromotorem o výkonu 90 kW a akumulátorem s kapacitou 47 kWh umožňujícím dojezd 235 km nebo se 79 kWh a dojezdem 370 km. Akční ceny začínají na 1 309 900 Kč bez DPH.