name | autoweek.cz

Ford E-Transit přijede v květnu

Ford E-Transit přijede v květnu

14.02.2022 | Vladimír Rybecký | Doprava

Ford uvede klasický užitkový model Transit do nové éry elektromobility. V létě jej v České republice představí jako vůbec první plně elektrickou dodávku E-Transit.
Užitkový Ford E-Transit bude uveden na trh v květnu jako skříňová dodávka, skříňová dodávka s dvojkabinou a podvozek s jednoduchou kabinou. Trakční elektromotor s bezstupňovou automatickou převodovkou bude k dispozici ve dvou výkonových stupních 135 kW (184 k) pro standardní aplikace a 198 kW (269 k) pro těžký provoz a vyšší užitečné zatížení. Připraveno bude 25 konfigurací, včetně různých délek a výšek střechy, s užitečnou hmotností od 0,7 do 1,6 t.
 
Akumulátor 400 V má celkovou kapacitu 77 kWh a využitelnou 68 kWh. Je umístěn pod nákladovým prostorem, takže jeho objem je stejně velký jako u verzí s turbodieselem. Podvozek byl v prostoru zadní nápravy. Největší akumulátor nabízený v tomto segmentu přináší standardní dojezd podle WLTP až 317 km, tedy podstatně delší než u konkurenčních vozů.
 
Na přání může být vozidlo vybaveno také palubním zdrojem elektrické energie Pro Power Onboard, který dodává maximálně 2,3 kW. Lze jej použít například pro chlazení nákladu nebo na staveništích pro pohon zařízení a nářadí, které by jinak vyžadovalo vlastní pohonnou jednotku. Tento systém se v Evropě objevuje vůbec poprvé, ale v USA je běžnou součástí užitkových Fordů s elektrickým pohonem.
 
Do všech vozidel E-Transit bude integrována telematická služba Ford Live, která sleduje termíny nezbytné údržbu a opravy. Elektrické dodávky budou vybaveny funkcí umožňující rychlé dobíjení stejnosměrným proudem, která umožní nabití akumulátoru z 15 na 80 % za něco málo přes půl hodiny. Nabíjení z wallboxu trvá 8,2 hodiny.
 
Základní cena bez DPH se uvádí 55 845 eur (1 365 000 Kč) za skříňovou dodávku, což ale nemusí být prodejní cena pro český trh. Podvozek má být o 2500 eur (60 000 Kč) levnější. Ford na vůz poskytne záruku na 5 let/200 000 km.
 
Nový E-Tranzit by měl nejen ulevit životnímu prostředí, ale nabídnout dopravcům i ekonomické výhody. Ford uvádí, že bude vyžadovat o 40 % méně údržby a oprav než srovnatelné verze s turbodiesely, což je částečně způsobeno nižšími nároky na údržbu elektromotoru. Toto srovnání vychází ze tříletého provozu, tzn. najetých 180 000 km a týká se plánovaných i neplánovaných nákladů na údržbu elektromobilu s dodávkou s turbodieselem. Významné přitom jsou také úspory nákladů na energii v porovnání s náklady za naftu.