provozovatelé chtějí mít přehled nad vozovým parkem | Doprava | autoweek.cz

Provozovatelé chtějí mít přehled nad vozovým parkem

Provozovatelé chtějí mít přehled nad vozovým parkem

08.05.2020 | | Doprava

Čeští podnikatelé chtějí mít nad svým vozovým parkem přehled. Prioritou je GPS sledovací systém.

Co je pro české firmy a OSVČ nejdůležitější faktor při správě vozového parku? Žebříček požadavků vede interaktivní GPS sledovací systém pro přehled nad jednotlivými automobily. Při pořizování firemních vozů čeští podnikatelé oceňují funkčnost ve spojitosti s nízkou spotřebou paliva.
 
Vyplývá to z průzkumu, který si u agentury Ipsos nechala vypracovat Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) v partnerství s Volkswagen Financial Services. Hlavním cílem průzkumu bylo zjistit, jak podnikatelské subjekty nahlížejí na důležitost inovací a digitalizace v kontextu jejich podnikání.
 
Mezi dalšími požadavky na funkcionalitu mobilních aplikací pro správu vozových parků najdeme například integrované palivové karty, knihu jízd či přístup ke sjednaným pojišťovacím a asistenčním službám. Podobně důležité jsou pak automatické notifikace upozorňující na pravidelnou návštěvu servisu, kalkulačka spotřeby paliva či monitoring plateb.
 
Při volbě firemních automobilů u českých podnikatelů převažuje požadavek na kvalitní vůz za dobrou cenu. Celých 34 % subjektů uvedlo praktičnost, účelovost a funkčnost jako prioritu při pořizování konkrétního vozu. V závěsu se drží míra spotřeby paliva a celková cena provozu (22 % respondentů). Následuje cena vozu (20 %), jeho spolehlivost (16 %) a poměr cena/výkon (7 %). Naopak bezpečnost, jízdní komfort či designové provedení vozu jsou důležité pouze pro každý dvacátý podnikatelský subjekt. Zajímavým zjištěním je fakt, že čím větší firma, tím důležitější je pro ni výše nákladů.
 
Součástí průzkumu byla i otázka, co čeští podnikatelé na současném trhu mobility postrádají. Jako nejpalčivější nedostatek se ukázala neuspokojivá kvalita dopravní infrastruktury, která neodpovídá cenám dálničních známek a výši silniční daně. Pořízení elektromobilů brání nedostatečná síť dobíjecích stanic ve spojení s chybějící podporou státu. Častou výtkou byl i nízký počet parkovacích míst trápící především hlavní město.
 
„Z průzkumu vyplývá, že čeští podnikatelé mají jasnou představu, co od služeb spojených se správou vozových parků očekávají. Výsledky tak potvrdily naše dlouholeté zkušenosti. Prim hraje především přehled nad polohou, spotřebou paliva a najetými kilometry automobilů. Proto jsme změnili poskytovatele GPS technologií, aby měli naši zákazníci k dispozici interaktivnější a intuitivnější nástroj, který jim usnadní tvorbu reportů a sledování jízd,“ vysvětluje vedoucí fleetového prodeje a remarketingu ve Volkswagen Financial Services Jan Pařízek.
 
„Jednoduchá správa nejen že dokáže podnikateli ušetřit čas, ale vkládá mu do ruky objektivní nástroj ohledně efektivního využití vozového parku,“ uvádí k výsledkům průzkumu generální ředitelka AMSP ČR Eva Svobodová.
 
Průzkumu se zúčastnilo 70 firem a 30 OSVČ z celé České republiky.