name | autoweek.cz

Scania pro německé elektrifikované dálnice

Scania pro německé elektrifikované dálnice

14.02.2019 | Vladimír Rybecký | Doprava

Scania v rámci zkušebního provozu, který by měl být zahájen v letošním roce, dodá 15 nákladních vozidel s pantografovými sběrači od společnosti Siemens pro tři německé elektrifikované dálnice.
Podle několika studií jsou elektrifikované dálnice alternativou, která pomůže výrazně snížit emise CO2. Technologie elektrifikovaných silnic je součástí řešení udržitelné dopravy společnosti Scania. Nákladní vozidla budou pro nabíjení během jízdy vybavena pantografovými sběrači vyvinutými společností Siemens, které budou namontovány na rámu za kabinou. Tato vozidla budou používat dopravní společnosti v rámci reálných přepravních operací. Rozhodnutí bylo přijato jménem německého Spolkového ministerstva životního prostředí, ochrany přírody a jaderné bezpečnosti (BMU) na základě veřejné soutěže.
 
Zkušební provoz bude nejdříve zahájen v Hesensku na dálnici A5, kde byla dokončena infrastruktura elektrifikované dálnice s nadzemním napájecím systémem v obou směrech v délce 5 km. Další elektrifikovaný úsek bude na dálnici A1 do přístavu Lübeck se stacionární nabíjecí stanicí plánovanou v přístavu. Očekává se, že tento úsek bude otevřen v létě 2019. Třetí elektrifikovaná dálnice by měla být počátkem roku 2020 vybudována v Bádensku-Württembersku na části spolkové silnice B462.
 
Dodání prvního hybridního nákladního vozidla Scania R 450 pro Hesensko je v plánu na květen 2019. Kromě dodání nákladních vozidel bude mít společnost Scania na starosti údržbu vozidel a sběr dat ze zkušebního provozu.
 
 „Na rozdíl od osobních automobilů, které zůstávají většinu dne nehybně zaparkovány, jsou nákladní vozidla po dlouhé hodiny nasazena v dopravních operacích, přičemž nutnost zastavení za účelem nabití by mohla jejich provoz velmi narušovat. Elektrifikované dálnice nabízejí rozumné a efektivní nabíjení na cestách. Řešení rovněž šetří akumulátory a snižuje zatížení energetické sítě,“ říká Magnus Höglund, vedoucí oddělení systému elektrifikovaných silnic ve společnosti Scania.
 
Scania již byla vybrána jako partner v souběžném výzkumném projektu společnosti Volkswagen Group Research. Předpokládá se, že hybridní vůz Scania R 450 bude dodán pro účely projektu v únoru a uvedení do provozu proběhne na zkušební dráze společnosti Siemens v blízkosti Berlína. Druhé elektrifikované výzkumné vozidlo bude dodáno na podzim roku 2019. Cílem výzkumného programu je snaha o analýzu a optimalizaci koncepce pohonné jednotky, řízení energie, hybridního přenosu, stárnutí akumulátorů a chladicího systému nové generace.