name | autoweek.cz

Dacia Spring dostává výkonnější motory a akumulátor LFP

Dacia Spring dostává výkonnější motory a akumulátor LFP

07.10.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Dacia pokračuje ve vylepšování malého elektromobilu Spring. Uvádí pro něj aktualizovanou platformu a dva nové, výkonnější trakční elektromotory. Spring i nadále zůstává nejdostupnější elektromobil na trhu s nejnižšími provozními náklady a nejnižší spotřebou elektrické energie.

Od uvedení na trh v roce 2021 se do června 2025 modelu Spring v Evropě prodalo 179 000 kusů. V roce 2025 si Spring se 17 000 prodanými vozy zajistil druhé místo na evropském retailovém trhu s elektromobily. Nezávislé testy EcoBest Challenge prokázaly, že Dacia Spring je elektromobil s nejvyšší energetickou účinností ze všech elektromobilů na evropském trhu – v roce 2021 první generace vykázala v reálných podmínkách provozu dojezd na 1 kWh z akumulátoru 8,07 km a letos druhá generace dokonce 8,17 km/kWh.

 

Mnoho vylepšení

Nyní Dacia své malé elektrické SUV Spring dál vylepšila. Upravená platforma nově obsahuje akumulátor v zesílené střední části. Díky tomu je konstrukce pevnější a optimalizuje se rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu, čímž se zlepšuje celková vyváženost vozidla. Brzdění se zlepšilo díky silnějšímu posilovači. Spring je také poprvé vybaven stabilizátorem, který je standardem u všech verzí. Ten spolu s novým nastavením tlumičů a odpružení zlepšuje stabilitu v zatáčkách.

 

V řadě detailů se také vylepšila aerodynamika pomocí panelů vpředu, po stranách a vzadu pro snížení turbulencí pod vozidlem. Nový spoiler omezuje turbulence v horní části víka zavazadlového prostoru. To vše má znatelný přínos pro dojezd vozu.

 

Nové pohonné jednotky

Dva nové trakční elektromotory s výkony 52 kW (70 k) resp. 75 kW (100 k) nahrazují předchozí jednotky s výkony 33 kW (45 k) a 48 kW (65 k). Poskytují zvýšený výkon a točivý moment v rozmezí 80 až 120 km/h až o 20 %. Spotřeba elektrické energie přitom je jen 12,4 kW/100 km.

 

Nové pohonné jednotky spolupracují s novým akumulátorem s kapacitou 24,3 kWh, který poprvé ve skupině Renault využívá technologii lithium-železo-fosfát (LFP). To nabízí zlepšenou tepelnou bezpečnost, odolnost a úspory při výrobě. Dojezd je v kombinovaném cyklu 225 km u verzí s 15“ koly, oproti původním 200 km. Přitom statistiky ukazují, že uživatelé elektromobilů z tohoto segmentu najezdí 34 km denně při průměrné rychlosti 34 km/h.

 

Nabíjení je s novou 40 kW stejnosměrnou nabíječkou, která nahrazuje dosavadní 30 kW. Je k dispozici jako volitelná výbava pro úrovně výbavy Expression a Extreme. Nabíjení střídavým proudem výkonem 7 kW se nemění.

 

Pro větší komfort

Interiér je nyní standardně vybaven odolnými plastovými díly. Objem zavazadlového prostoru je 308 l, resp. až  004 l se sklopenými zadními sedadly.

 

Všechny verze Spring jsou standardně vybaveny 7“ digitálním přístrojovým panelem. Multimediální systém Media Control s ovládáním na volantu je standardní výbavou ve výbavových stupních Essential a Expression. Zobrazuje mediální informace a telefonní hovory na digitálním přístrojovém panelu. V kombinaci s bezplatnou aplikací Dacia Media Control mohou řidiči ovládat funkce rádia a médií a mít přistup k dalším funkcím prostřednictvím svého chytrého telefonu.

 

Media Display s 10,1“ obrazovkou uprostřed a konektivitou Apple CarPlay a Android Auto je standardní výbavou ve výbavové úrovni Extreme. Tento multimediální systém lze volitelně vylepšit systémem Media Nav Live, který nabízí osm let propojené navigace s dopravními informacemi v reálném čase a průběžně aktualizovanými mapami Evropy.

 

Spring umožňuje použití příslušenství YouClip. Tento systém umožňuje připevnit různé speciální příslušenství na klíčová místa v interiéru. Spring je standardně dodáván se třemi upevňovacími body YouClip – jedním na palubní desce a dvěma na středové konzoli.

 

Foto: Dacia