name | autoweek.cz

Dacia Spring se připravuje na modernizaci

Dacia Spring se připravuje na modernizaci

19.02.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Co přinese modernizovaná podoba Dacie Spring? I nadále zůstane nejlevnější  elektromobilem na evropském trhu. Podobu jejího interiéru naznačuje modernizovaný sourozenec Dongfeng Nano Box.

Dacia Spring představuje suverénně nejlevnější elektromobil na evropském trhu. Sice si na ni brousí zuby evropská konkurence v čele s prostornějším a lépe vybaveným Citroënem ë-C3, ale své vedoucí postavení zatím neztratí. Navíc v létě přijde s výraznou modernizací, která se nám odhalí už za pár dní při autosalonu v Ženevě.

 

Jisté je, že dojezd, lehce překračující hranici 200 km, se nezmění, protože zákazníci delší nepotřebují.  Jak ukazují průzkumy, průměrný denní nájezd uživatelů tohoto městského vozidla je 36 km. Dacia chce pro Spring i nadále zachovat jeho klíčovou výhodu - velmi nízkou hmotnost, vyplývající z malého akumulátoru. Skutečnost, že se jedná o elektromobil vyráběný v Číně, bude Springu stále víc komplikovat život - například ve Francii kvůli tomu přijde o dotace.

 

Dacia Spring vychází koncepčně z minivozu Renault Kwid, resp. jeho elektrické verze City K-ZE, prodávané jen v Číně. Sourozencem tohoto vozu je malé elektrické SUV Dongfeng Nano Box, které se v Číně vyrábí ve společném podniku Dongfeng-Renault. Do Evropy se vyváží jako Dacia Spring, ale v Číně je z něj odvozeno několik dalších modelů. Všechny se vyrábějí ve stejné továrně.

 

Dongfeng EV je obchodní jednotka skupiny Dongfeng zaměřující se na malá čistě elektricky poháněná vozidla. V současné době buduje novou platformu a v příštích pěti letech plánuje uvést na trh až pět nových modelů.

 

Nedávno Dongfeng EV uvedl modernizovaný model Nano Box se změněným, hodně zaobleným designem a zcela novým interiérem. Lze předpokládat, že právě tento vůz je předobrazem modernizované Dacie Spring, i když ta bude samozřejmě mít zcela odlišnou příď v podobě nového stylu značky. Nano Box je dlouhý 3732 mm s rozvorem 2423 mm. Interiér je vybaven 7“ přístrojovým panelem a 10“ centrálním displejem. Vůz má čtyřmístné uspořádání, přičemž zadní sedadla lze sklopit. Trakční elektromotor má výkon 33 kW a s točivý moment 125 N.m. Akumulátor Li-Fe-PO od CATL má kapacitu 15,97 kWh, což postačuje k dojezdu 201 km.