name | autoweek.cz

Daimler chce šetřit na zaměstnancích

Daimler chce šetřit na zaměstnancích

18.11.2019 | | Aktuality

U příležitosti Dne kapitálových trhů v Londýně společnost Daimler představila novou obchodní strategii zaměřenou na udržitelný rozvoj. V rámci plánu snižování nákladů o 1,4 miliardy eur zruší do roku 2022 1100 pracovních míst.
Společnost Daimler se zavázala k CO2 neutrální mobilitě. Generální ředitel Ola Källenius plán komentoval: „S jasnou strategií pro budoucnost připravujeme naši společnost k transformaci. Náklady potřebné na splnění cíle snížení emisí CO2 budou vyžadovat komplexní zlepšení efektivity ve všech oblastech činnosti společnosti. To také zahrnuje zefektivnění procesů a struktur. Přísnější emisní předpisy zasáhnou v letech 2020 a 2021 naši ziskovost. Ale abychom byli úspěšní v budoucnosti, musíme jednat hned teď a výrazně posílit naši finanční sílu.“
 
Daimler předpokládá, že trh prémiových osobních automobilů bude nadále růst udržitelným a rychlejším tempem než masový trh s běžnými auty. Mercedes-Benz má dobrou výchozí pozici, aby zůstal přední světovou prémiovou značkou. V budoucnu se chce zaměřit na vozidla s nejvyšší mírou zisku v každém segmentu. „Měli bychom růst, ale měli bychom růst výnosně,“ řekl Källenius.
 
Källenius chce do svého úsporného programu také více zapojit dodavatele aby se zapojili do vývoje. „Máme svou technickou hrdost, ale v některých případech by něco, co mají a je to méně složité i levnější, mohlo dobře sloužit stejnému účelu,“ prohlásil Källenius. Také uvedl, že chce prosadit nové smlouvy s dodavateli aby v případě problémů dodavatelé také platili za ztráty ve výrobě.
 
Globální legislativní požadavky na snižování emisí CO2 budou nadále vyžadovat velké investice. Rostoucí nabídka vozidel s plug-in hybridním a plně elektrickým pohonem povede ke zvyšování nákladů, což ovlivní ziskovost prodeje automobilů značky Mercedes-Benz. Byl připraven produkční plán, který umožní splnit cíle týkající se splnění limitu flotilových emisí CO2 v Evropské unii.
 
Divize Mercedes-Benz Cars už zahájila realizaci opatření ke zlepšení struktury nákladů a kompenzace očekávaného poklesu ziskovosti. Tato kompenzace by měla především podpořit snížení materiálových nákladů. Společnost se však neobejde bez snížení své pracovní síly. Do konce roku 2022 plánuje Mercedes-Benz Cars ušetřit na osobních nákladech více než 1 miliardu eur. Za tímto účelem bude potřeba snížit počet pracovních míst v řízení i nepřímých oblastech.
                                                      
Mercedes-Benz Vans je ve fázi růstu podporované rostoucí urbanizací a digitalizací obchodního podnikání. Aby se zvýšila její konkurenceschopnost, bude třeba snížit materiálové a osobní náklady o 100 milionů eur.
 
Daimler Trucks v krátkodobém až střednědobém horizontu očekává pokles poptávky na hlavních trzích v Evropě a v USA. To již začalo a bude pokračovat až do roku 2021. Daimler Buses naproti tomu očekává zvýšení poptávky. V divizi Daimler Trucks & Buses budou investice a tlak na náklady pokračovat i v následujících letech. Bude nutné investovat do nových technologií, včetně CO2 neutrální flotily prostřednictvím zavádění elektrického pohonu, stejně jako do automatizace a propojení nákladních vozidel a autobusů.