name | autoweek.cz

Další rekordní rok značky Kia v České republice

Další rekordní rok značky Kia v České republice

18.01.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Značka Kia má za sebou další mimořádně úspěšný rok, a to jak celosvětově, tak i v České republice. V obou případech bylo dosaženo historicky nejúspěšnějších prodejních výsledků. Připravované novinky naznačují, že Kia je připravena v úspěšném tažení pokračovat.

Prodej značky Kia celosvětově dosáhl historického rekordu 2 478 959 prodaných vozů, což představovalo meziroční nárůst o 18,6 %. Kia tak opět potvrdila, že je jednou z globálně nejrychleji rostoucích značek. Dokládá to i skutečnost, že loňský prodejní rekord znamená zdvojnásobení prodeje značky během pouhých šesti let.

Celosvětově nejprodávanějším modelem je Cerato/Forte, což je 2/4/5dveřový model, který je alternativo k jen v Evropě prodávanému modelu cee´d. Na druhém místě je Sportage a třetí místo obsadilo Rio. Kia Motors, která je od roku 1997 součástí Hyundai Group, má 13 výrobních závodů v osmi zemích světa (vč. Slovenska) a zaměstnává celkem 44 000 lidí.

V Evropě Kia prodala 478 192 vozidel, což představovalo nárůst o 22,1 % navzdory celkovému poklesu trhu. Do západní Evropy směřovalo 289 785 vozů, což znamenalo nárůst o 12,2 %, zatímco do východní Evropy 188 404 automobilů při růstu o 41,4 %. Nejprodávanějšími modely zde byly cee´d, Sportage, Picanto a Rio.

V České republice dosáhla Kia rekordního počtu registrací počtem 8575 vozidel, což představuje růst na 4,94 % tržního podílu (v roce 2010 to bylo 4,7 %). Proti loňskému roku prodej vzrostl o 571 vozů, tj. o 7,3 % při celkovém růstu trhu jen o 2,4 %. Kia si upevnila postavení šesté nejprodávanější značky na českém automobilovém trhu s větším odstupem od následujících značek.

Kia Motors Czech si je vědoma, že ke spokojenosti zákazníků je nezbytná i vysoká kvalita prodejní a servisní sítě. Kia má v České republice 69 prodejních  míst a 71 autorizovaných servisů. Do zkvalitnění jejich vybavení a vzdělávání jejich personálu vloni investovala 17 milionů korun.

Nejprodávanějším modelem značky v České republice je stabilně cee´d s prodejem 3841 vozů, druhé místo obsadila Sportage se 1502 dodanými vozy a na třetí pozici se umístil model Venga s prodejem 1056 vozů, čtvrté Rio s dodávkami 938 vozů a páté Picanto s 580 dodanými kusy.

V loňském roce Kia představila dva důležité modely, které dopomohly k dosaženému úspěchu značky a mají i do budoucna značný prodejní potenciál. V červnu byl na trh uveden městský miniautomobil Picanto a v září hatchback Rio ve tří- i pětidveřové verzi, s nímž chce Kia s pomocí jeho atraktivního designu, použití moderních technologií, bohaté výbavě a příznivé ceně dosáhnout stejně silného postavení v segmentu malých vozů jako se jí to daří v jiných kategoriích. Cílem je zařadit se mezi nejúspěšnější dovážená malá auta, což by znamenalo dosáhnout prodej v rozmezí 2500 až 3000 vozů.

V roce 2012 Kia Motors Czech předpokládá další nárůst prodeje nad hranici 9000 dodaných vozů včetně navýšení podílu fleetového prodeje. Kia totiž v České republice dodává 35 % svých vozů firemním zákazníkům, zatímco průměr českého trhu je 57 %. Kia zde jde logickou cestou, když se orientuje na menší české firmy. Posílení v této oblasti by mělo dopomoci i rozšíření modelové nabídky. Zatímco dosud Kia mohla firemní klientele nabízet jen dvě karosářské verze modelu cee´d, nyní už mohou nabízet i model Rio a brzy se přidá ještě Optima.

Dopomoci by k tomu mělo i představení zcela nové generace modelu cee´d, tedy nejprodávanějšího vozu značky. Právě první generace modelu cee´d v roce 2006 odstartovala velký evropský nástup značky Kia - do té doby bylo jejím nejprodávanějším modelem v Evropě Picanto.

Nový cee´d nabídne atraktivní design, nejmodernější technologie, kvalitní zpracování i bohatou výbavu. V dubnu se představí a v květnu bude na trh uvedena pětidveřová verze a v září kombi cee´d SW. Na nový třídveřový pro_ cee´d si budeme muset počkat až na počátek roku 2013.

Mimoto bude v březnu na českém trhu představen elegantní sedan střední třídy Optima. V prodeji bude s nabídkou jedné karoserie, dvou motorů (měly by to být zážehový 2,0 l CVVL a turbodiesel 1,7 l VGT, přímo řazené i samočinné šestirychlostní převodovky a tří úrovní výbav. Optima má rozvor náprav 2795 mm. Ve druhém čtvrtletí nabídku tohoto modelu rozšíří i hybridní verze, což bude první hybrid značky Kia na českém trhu. Také na model Optima bude Kia poskytovat záruku na 7 let nebo 150 000 km.

V říjnu se objeví modernizovaná podoba velkého SUV Kia Sorento s úpravami designu a vylepšením úrovně výbav i bezpečnosti.

Během roku 2012 by se v prodejnách Kia Motors Czech měla objevit i modernizovaná podoba modelu Soul, která se představila na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

K dalšímu zlepšení prodejních výsledků by mělo pomoci i vyřešení problémů s nedostatečnými dodávkami modelu Sportage. Na tyto vozy se čekalo čtyři až šest měsíců. Po zvýšení produkce v Žilině už by jich mělo být dost.