name | autoweek.cz

Další zemětřesení v Japonsku

Další zemětřesení v Japonsku

18.05.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Po aféře automobilky Mitsubishi také Suzuki Motor přiznala, že u modelů prodávaných v Japonsku používala řadu let neautorizované metody měření spotřeby. Nepravdivé údaje se mají týkat dokonce podstatně většího počtu aut než u Mitsubishi? 2,1 milionu vozů.
Suzuki Motor oficiálně přiznala, že od roku 2010 používala odlišnou metodiku měření spotřeby pohonných hmot než je v Japonsku předepsaná. Spotřeba paliva u 16 dotčených modelů tedy byla odlišná. Jde o 2,1 milionu vozů prodávaných výhradně jen v Japonsku. Automobilů určených na vývoz se tyto nesrovnalosti v datech o spotřebě netýkají.
 
Suzuki se v Japonsku zaměřuje především na prodej miniaut (Kei cars) s motory do zdvihového objemu 660 cm3, která jsou daňově zvýhodněná. Suzuki ovládá asi třetinu japonského trhu těchto vozidel, přičemž jediným konkurentem z hlediska objemu je značka Daihatsu.
 
Před měsícem se ke stejnému prohřešku přiznalo vedení Mitsubishi Motors, přičemž šlo o 680 000 vozidel čtyř modelů, z čehož dvě třetiny byly prodány pod značkou Nissan. V důsledku této aféry Nissan získal kontrolu nad automobilkou Mitsubishi Motors.
 
Japonské automobilky Toyota Motor, Nissan Motor, Honda Motor, Mazda Motor, Daihatsu a Subaru (Fuji Heavy Industries) veřejně prohlásily, že žádné podvody při měření spotřeby nikdy nepoužívaly.
 
Suzuki Motor je na tom po hospodářské stránce mnohem lépe než Mitsubishi. Z prodeje 2,86 milionu vozů za rok 2015 dodala 22 % aut zákazníkům v Japonsku. Nejdůležitějším trhem značky ale je Indie, kde ve společném podniku Maruti Suzuki zcela dominuje. Suzuki Motor po mnoha zásadních rozporech v roce 2011 ukončila spolupráci s koncernem Volkswagen, s nímž si před časem vzájemně vyměnily akcie. Na rozdíl od ostatních japonských automobilek Suzuki nepůsobí v USA, kde ukončila činnost koncem roku 2012. Pro evropské trhy se většina vozů značky Suzuki vyrábí v Maďarsku.