name | autoweek.cz

Decentní oživení a nové označení pro DS 3

Decentní oživení a nové označení pro DS 3

04.04.2023 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Po více než čtyřech letech kariéry DS 3 Crossback má uprostřed svého životního cyklu nárok na oživení. Nejde ovšem o žádnou revoluci po stránce vzhledu, jen decentní evoluci. Přichází s novou výkonnější elektricky poháněnou verzí E-Tense.

Kompaktní crossover DS 3 Crossback francouzské prémiové značky, uvedený v polovině roku 2019, se na trhu prosazuje jen obtížně. Estetické změny, vedoucí k sebevědomějšímu výrazu, by ale měly jeho postavení vylepšit. Navíc, stejně jako jeho větší sourozenec, DS 3 vypouští z názvu Crossback, snad aby se oprostil od vnímání jako další z řady SUV.

 

S délkou 412 cm je DS 3 stalo jedním z nejmenších městských crossoverů na trhu. To je příjemné pro manévrování ve městě. Objem zavazadlového prostoru je 350 l.

 

Směřování DS k elektromobilitě

DS 3 představuje 26 % z celkového prodeje značky DS Automobiles, ovšem v České republice je to jen 19 %. Značka jednoznačně směřuje k elektrifikaci svých modelů. Vloni prodala 38 % vozů s plně elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem, přičemž u modelu DS 3 to bylo 37 %, ovšem u nově objednávaných už je 48 % verzí E-Tense. Od roku 2024 bude značka uvádět nové modely jen s elektrickým pohonem a od roku 2026 chce prodávat jen čistě elektricky poháněné vozy s akumulátory.

 

Jen malé změny vzhledu

DS 3 si zachovává svůj velmi atypický vzhled s propracovanými světlomety, zapuštěnými klikami dveří nebo „žraločí ploutví“ v úrovni středového sloupku. Estetické změny se týkají pouze přepracovaných světel pro denní svícení, která jsou více přímočará než dříve. Příď nyní má agresivnější podobu. Na zádi je méně chromu a nápis DS Automobiles ve středu víka zavazadlového prostoru.

 

V interiéru najdeme původní přístrojovou desku se střední částí složenou z pěti kosočtverců, z nichž dva jsou ve skutečnosti výústky klimatizace a ostatní sdružují ovládací prvky. Řidič má před sebou digitální přístrojový panel kombinovaný s head-up displejem. Multimediální dotykový displej má stále rozměr 10,3“, ale přizpůsobil se novému operačnímu systému Iris, jako v modelech DS 4 a DS 7, díky němuž je ovládání plynulejší a příjemnější.

 

DS 3 samozřejmě v tradici značky vyniká pokud jde o kvalitu materiálů a jejich originální zpracování, jako jsou perlové stehy, gilošování nebo čalounění ve stylu řemínku hodinek.

 

Nový E-Tense

Novinkou je, stejně jako u ostatních sourozenců z rodiny Stellantisu na platformě PSA EMP1 výkonnější elektromotor pro variantu E-Tense se 115 kW (156 k) místo dosavadních 100 kW, točivým momentem 260 N.m a s akumulátorem o kapacitě 54 kWh zajišťujícím dojezd 402 km. Kromě toho jsou v nabídce i zážehový motor 1,2 PureTech 130 (96 kW) a dokonce i vznětový 1,5 HDi 130 (96 kW). Oba se dodávají jen s automatickou převodovkou EAT8.

 

Navržen a vyráběn ve Francii

DS 3 nepřichází s technickými inovacemi, což je ale dáno tím, že už v původní podobě vysoce vynikal nad standardy malých městských SUV, a to platí dodnes. Nabízí tedy v rámci systému DS Assist adaptivní tempomat, head-up displej či zobrazení Vision 360° i Matrix LED světlomety, které v nové podobě umožňují i využití systému LED Matrix.

 

Všechny verze DS 3 se kompletně vyrábějí ve Francii v Poissy, ve Francii se vyrábí i trakční elektromotory a akumulátory pro verzi E-Tense. DS 3 v nové podobě už je v prodeji a v pražském DS Storu i obou moravských servisech jsou pro zájemce připraveny testovací vozy. Stejně tak už je připraveno i financování, a to jak formou úvěru, tak operativního leasingu. Cenová nabídka začíná na 770 000 K za verzi 1,2 PureTech Bastille. U elektrické verze E-Tech to je od 1 280 000 Kč ve výbavě Performance Line+.