name | autoweek.cz

Den pro inovace: PSA Peugeot Citroën probouzí smysly

Den pro inovace: PSA Peugeot Citroën probouzí smysly

15.04.2014 | Vladimír Rybecký | Trendy

V rámci inovací pro pohodu ve voze skupina PSA Peugeot Citroën ve světové premiéře odhalila celý svůj multismyslový přístup.

„Všichni jsme za volantem zažili nepříjemné situace: dopravní zácpy, monotónní úseky na dálnici atd. Jak se lze znovu nadchnout pro řízení? Skupina PSA Peugeot Citroën dnes představuje inovace, které řidičům a posádce ve voze umožní zažívat chvíle pohody podle vlastní libosti. Technologické inovace, které dnes nabízíme, působí na všechny smysly a nabízejí možnost získávat na palubě zcela nové zážitky,“ prohlásil Gilles Le Borgne, ředitel pro výzkum a vývoj, při příležitosti zahájení druhého Dne pro inovace v ADN (Automotive Design Network), pořádaného v centru skupiny pro výzkum a vývoj.

 

Inovace pro pohodu ve voze

Skupina PSA Peugeot Citroën je o krok dopředu před očekáváním svých zákazníků. Dnes představené inovace, které působí současně na všechny smysly, odrážejí moderní společenské trendy kladoucí důraz na dosažení pocitu pohody. Skupina PSA Peugeot Citroën nabízí díky inovacím, které se zaměřují na akustiku, světlo, materiály a kvalitu vzduchu, nový zážitek z jízdy.

 

Multismyslový přístup

Koncept Chrysalide přináší nové zážitky přinášející pohodu na palubě. Jde o koncept umožňující synchronizaci jednotlivých funkcí vozu, které působí na smysly a přinášejí pocit pohody. Nabízené příslušenství se zaměřuje na jednotlivé smysly:

- Zrak – osvětlení: strop, palubní deska, dveřní panely, sedadla

- Čich – použití vůní: difuzér na centrálním větráku

- Sluch - speciální playlist a specifická úprava zvuku: kabina a horní část opěradel

- Hmat a tepelný komfort: elektrické nastavení sedadel, s možností uložení 3 poloh do paměti (řízení, nastupování a relaxace), vytápění vzduchem v horní části opěradel, masáž ve 3 místech (opěradlo, polštářek a opěrka lýtek).

Béatrice Daillant-Vasselinová, vedoucí multismyslového projektu, vysvětluje, v čem spočívají nové zážitky, které koncept Chrysalide zprostředkovává: „Jízda je vnímána jako příležitost, jako pozitivní chvíle, která něco přináší. Sezení za volantem se stává příjemným okamžikem, kdy je možné vnímat pocit pohody.“

 

Nová řešení pro lepší smyslové zážitky

Byla představena i zcela nová řešení, která budou k dispozici od roku 2016 a která zlepší smyslové zážitky na palubě vozů Peugeot, Citroën a DS a současně splní očekávání našich zákazníků:

 

- Prostorové rozložení zvuku v kabině, řízený zvuk pro větší pohodu a bezpečnost

Technologie umožňující díky digitálnímu zpracování zvukových signálů simulovat polohu a pohyb zdrojů zvuku. Na základě reálných zdrojů – reproduktorů v automobilu – se znovu vytváří virtuální zdroje zvuku, které ožívají kdekoliv v prostoru. Zvuk lze umístit do určité polohy nebo ho dokonce lze rozpohybovat, v souladu se sdělením nebo místem, k němuž se odkazuje.

Vincent Roussarie, inženýr specializující se na výzkum digitálního zvuku, k této technologii uvedl: „Prostorové rozložení zvuku je technologie uplatňující se na třech úrovních: srozumitelnost sdělení, kvalita zvuku a konečně účinnost funkce, protože hlasová informace a zvuková lokalizace se vzájemně posilují pro vyšší bezpečnost řidiče.“

 

- Kvalita vzduchu a kvalitní vzduch, dýchání čistého vzduchu ve voze

Zařízení pro snížení znečištění vzduchu, technologie umožňující nalézt a zlikvidovat částice v kabině za pomoci vysoce účinného filtru splňujícího kritéria HEPA. Systém kombinující aktivní uhlí, katalyzátory a zeolity absorbuje znečišťující plyny a chemické sloučeniny. Systém lze programovat a aktivovat na dálku, aby bylo možné vzduch v kabině vyčistit ještě před cestou.

Emmanuel Boudard, šéf centra pro inovace v oblasti kvality vzduchu v interiéru, o zařízení prohlásil: „Hlavní zásadou je ochránit posádku před všemi formami vnějšího ohrožení, jako jsou alergeny (proteiny z pylů vyvolávající alergie) a znečišťující látky, ale také vyčistit vzduch v kabině, který je plný znečišťujících plynů. Zlepšením kvality vzduchu v kabině se zlepší vnímání kvality našich vozů, které nabídnou neutrální čichové prostředí otevřené novým zážitkům.“