name | autoweek.cz

Designová studie SUV Škoda VisionS

Designová studie SUV Škoda VisionS

03.02.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Pohled do budoucnosti: velké SUV dlouhé 470 cm se třemi řadami sedadel Škoda VisionS ukazuje směr, kterým se vydají nové modely značky Škoda. Premiéru bude mít v Ženevě.
Studie Škoda VisionS v březnu 2016 na mezinárodním autosalonu v Ženevě naznačí, jak bude vypadat budoucí SUV značky Škoda. V další fázi bude následovat rozšíření nabídky značky v segmentu SUV o další modely.
 
​V roce 2014 představila Škoda designovou studii VisionC a s ní i nový designový jazyk, který nyní přivádí do segmentu SUV. Studií VisionS (S vychází ze zkratky SUV) s délkou 470 cm, šířkou 191 cm a výškou 168 cm značka poprvé ukazuje, jak by mohlo vypadat nové SUV, které se zařadí do nabídky nad úspěšným kompaktním SUV Škoda Yeti.
 
Uvnitř vozu sází značka Škoda jako obvykle na mimořádnou nabídku prostoru. VisionS se třemi řadami sedadel nabízí místo pro šest cestujících.
 
V široké masce jsou čtyři vysoko umístěné, klínovitě tvarované světlomety využívají techniku LED. Logo a vertikální lamely na masce jsou osazeny originálními krystalickými prvky, jimiž Škoda Design opětovně skládá poctu českému křišťálu.
 
Škoda zatím k novému modelu kromě hlavních rozměrů neuvedla žádné technické údaje. Jisté ale je, že vzniká na bázi modulární platformy MQB a bude se nabízet s pohonem předních nebo všech čtyř kol s mezinápravovou spojkou Haldex. Pohonné jednotky budou do značné míry obdobné jako u modelu Superb. Nelze ale vyloučit, že půjde o první model značky Škoda, který nabídne i možnost volby hybridního pohonu. Rovněž se dá předpokládat, že půjde o první model značky nabízející i projekční displej HUD.
 
V sériové podobě se nové velké SUV se značkou Škoda představí na podzim na autosalonu v Paříži. Jeho prodej začne počátkem roku 2017, ale pro první české zákazníky bude nabídnut předprodej ještě před koncem roku 2016.
 
S novým modelem, který se bude společně s připravovaným SUV Seat vyrábět v Kvasinách, se značka Škoda postaví tvrdé konkurenci značek Hyundai a Kia, které s vozy vyráběnými v České republice a na Slovensku mají v tomto segmentu dlouhodobě velmi silné postavení.