name | autoweek.cz

DHL v ČR vsadila na Scanie

DHL v ČR vsadila na Scanie

30.03.2017 | Vladimír Rybecký | Doprava

Logistická společnost DHL rozšířila svůj vozový park v České republice o vozidla Scania R 450.
DHL Supply Chain s.r.o. se sídlem v Pohořelicích na Moravě si pořídila šest nových tahačů. Ve výběrovém řízení, které testovalo a srovnávalo vozidla od několika výrobců, uspěla Scania. Svou roli sehrály provozní náklady, technické zázemí, bezpečnost a kvalita služeb. V neposlední řadě se ale potkaly ekologické přístupy obou společností - Scania Ecolution a strategie GoGreen.
 
„Ecolution je jedinečná soustava služeb, kterou v DHL znají. Funguje také jako platforma jak komunikovat s řidiči nejenom ve vztahu k spotřebě, ale především k používání vozidla, jak zamezit jeho nesprávnému používaní a omezit servisní výdaje. Je to kombinace produktu, služeb a lidí, kteří jsou kolem toho. Obchodní partneři znají naše vozidla, servisy, lidi - denně se mají na koho obrátit. Staráme se kompletně o technickou stránku vozidla, jsme schopni vyškolit řidiče, monitorovat řidiče a nabízet doporučená řešení. To je pro dopravce pomoc,“ uvedl Marián Černoch, obchodní ředitel Scania Czech Republic.
 
O tom, že program Scania Ecolution podporuje celkovou strategii DHL, je přesvědčen také ředitel transportu DHL Supply Chain Martin Ćmiel: „Je to jeden z důvodů, který v rámci výběrového řízení hrál roli. Jdeme po spotřebě a po snížení uhlíkové stopy, proto vozidla mají nejenom pneumatiky v souladu s tímto programem, ale mají navíc i mezinápravové spoilery. Důležitý je pro nás také segment bezpečnosti.“
 
Ekologie a bezpečnost ale nebyla jediná kritéria výběrového řízení. Společnost Scania zvítězila v komplexním přísném hodnocení a srovnávání.
 
„Od různých dodavatelů jsme měli zapůjčená vozidla, která prošla zátěžovým testem. Vybrali jsme pravidelnou práci, kterou jezdíme plně naloženi, a srovnávali jsme na stejném úseku za časové období dvou týdnů. Hodnotili jsme s největším důrazem na spotřebu, ale ve výběrovém řízení jsme zohledňovali i další parametry - jak blízko je položený servis našim hlavním tahům, jaká je dojezdová vzdálenost do servisu, jak často musíme do servisu. Máme dobré zkušenosti s týmem v Brně, který je prozákaznicky orientovaný a proaktivní. V případě zázemí, které má Scania, jsme schopni servisovat i návěsy, nemusíme jezdit separátně, můžeme to zajistit najednou na jednom místě,“ přiblížil Martin Ćmiel, ředitel transportu DHL Supply Chain.“
 
Tahače v korporátních barvách DHL pohání dieselový šestiválcový řadový motor Scania s objemem 13 l. Disponují automatickou spojkou, převodovkou Opticruise s retardérem a nezávislou klimatizací. Vozidla jsou určena pro přepravu spotřebního zboží, podílet se budou na přepravě drogerie z výroby ve Vídni do skladů v polské Ratiboři. DHL je součástí přední světové poštovní a logistické skupiny Deutsche Post DHL Group.