name | autoweek.cz

Divo ještě exkluzivnější než Chiron
27.04.2020 | | Aktuality
Koncern Volkswagen se nesoustřeďuje jen na elektromobily. Nový model z luxusního domu Bugatti, který se jmenuje Divo, nabídne zážehový osmilitrový motor W16 o výkonu 1100 kW. Na trhu bude už v roce 2020, jenže všechny vozy v ceně 5 milionů eur už jsou prodané.
Bugatti Divo se má výrazně odlišit od Chironu - bude lehčí, obratnější a agilnější než Chiron, ale především ještě exkluzivnější. Má být více zaměřeno na sport a obratnost v zatáčkách, aniž by tomu bylo obětováno pohodlí nebo vznešenost. Vývoj hypersportu, která byl zaměřen na optimalizaci příčného zrychlení a přítlaku, trval dva roky.
Bugatti vyrobí pouze 40 vozidel a nabídne je za jednotkovou cenu 5 milionů eur. Jako pohon slouží kultovní čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný 8,0 l motor W16 s výkonem 1100 kW (1500 k) a točivým momentem 1600 N.m, umožňujícím dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,4 s.
„Díky novému designu a zcela odlišnému chování při řízení jsme vytvořili skutečně mistrovské dílo v automobilové produkci, v dlouhé tradici stavby unikátních karoserií. Vysoce výkonný hypersport, vyrobený jen v limitované sérii, má vlastní exkluzivní charakter a proto nesmí chybět ve sbírce hypersportovních automobilů žádného z nadšených příznivců Bugatti,“ řekl president Bugatti Stephan Winkelmann.
„Na začátku roku 2018 let jsme chtěli mít první projekt pod vedením nového presidenta Bugatti Stephana Winkelmanna, z něhož by vzešlo mimořádné sportovní vozidlo. Dlouho jsme diskutovali ale především jsme naslouchali zákazníkům. Někteří z nich toužili po agilním vozidle hladově se vrhajícím do zatáček. Tím nepochybně Divo je,“ říká projektový manažer limitovaných verzí Bugatti Pierre Rommelfanger.
První návrh byl v Molsheimu představen majitelům modelu Chiron a osvětlen v osobních diskusích. „Každý zákazník modelu Divo je vlastníkem modelu Chiron, zná význam značky a je skutečným nadšencem pro Bugatti. Naši zákazníci pochopili sportovní přístup Diva a podpořili náš projekt,“ hrdě zdůrazňuje Stephan Winkelmann. Reakce byla ohromující: všech 40 plánovaných vozidel Divo si přímo našlo svého majitele.
Albert Divo byl francouzský závodník, který dosáhl největší úspěchy jako tovární jezdec Bugatti. Mimo jiné v letech 1928 a 1929 vyhrál závod Targa Florio na Sicílii (to první vítězství poté, co postihly technické problémy do té doby vedoucí Elišku Junkovou). Legendární Targa Florio byla jedním z nejnáročnějších závodů té doby, který vozy Bugatti vyhrály pětkrát za sebou.
Bugatti vyrobí pouze 40 vozidel a nabídne je za jednotkovou cenu 5 milionů eur. Jako pohon slouží kultovní čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný 8,0 l motor W16 s výkonem 1100 kW (1500 k) a točivým momentem 1600 N.m, umožňujícím dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,4 s.
„Díky novému designu a zcela odlišnému chování při řízení jsme vytvořili skutečně mistrovské dílo v automobilové produkci, v dlouhé tradici stavby unikátních karoserií. Vysoce výkonný hypersport, vyrobený jen v limitované sérii, má vlastní exkluzivní charakter a proto nesmí chybět ve sbírce hypersportovních automobilů žádného z nadšených příznivců Bugatti,“ řekl president Bugatti Stephan Winkelmann.
„Na začátku roku 2018 let jsme chtěli mít první projekt pod vedením nového presidenta Bugatti Stephana Winkelmanna, z něhož by vzešlo mimořádné sportovní vozidlo. Dlouho jsme diskutovali ale především jsme naslouchali zákazníkům. Někteří z nich toužili po agilním vozidle hladově se vrhajícím do zatáček. Tím nepochybně Divo je,“ říká projektový manažer limitovaných verzí Bugatti Pierre Rommelfanger.
První návrh byl v Molsheimu představen majitelům modelu Chiron a osvětlen v osobních diskusích. „Každý zákazník modelu Divo je vlastníkem modelu Chiron, zná význam značky a je skutečným nadšencem pro Bugatti. Naši zákazníci pochopili sportovní přístup Diva a podpořili náš projekt,“ hrdě zdůrazňuje Stephan Winkelmann. Reakce byla ohromující: všech 40 plánovaných vozidel Divo si přímo našlo svého majitele.
Albert Divo byl francouzský závodník, který dosáhl největší úspěchy jako tovární jezdec Bugatti. Mimo jiné v letech 1928 a 1929 vyhrál závod Targa Florio na Sicílii (to první vítězství poté, co postihly technické problémy do té doby vedoucí Elišku Junkovou). Legendární Targa Florio byla jedním z nejnáročnějších závodů té doby, který vozy Bugatti vyhrály pětkrát za sebou.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz