name | autoweek.cz
Druhá stránka důsledků koronaviru
12.03.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Dva měsíce boje s koronavirem v Číně přineslo i nečekaná pozitiva. Pokles silniční dopravy přinesl dramatický pokles počtu dopravních nehod. Ne tom vydělávají i společnosti poskytující neživotní pojištění.
Výrazný pokles nároků na likvidaci následků dopravních nehod se podle zjištění agentury Reuters v Číně projevil velkými úsporami na straně čínských poskytovatelů neživotního pojištění.
Úsilí pekingské vlády o omezení rychlosti šíření nového koronaviru zahrnovalo i rozsáhlá omezení cestování a zavedení karantény po celé zemi. A ačkoli tato opatření jsou nyní už zrušena, ztráta hospodářských a sociálních aktivit znamenala, že na konci ledna a února bylo na silnici málo aut a docházelo tedy i k minimu dopravních nehod. To mělo pozitivní dopad na hospodaření čínských poskytovatelů neživotního pojištění.
„Určitě došlo k výraznému poklesu nároků na výplaty z pojištění automobilů a vypořádání následků dopravních nehod v důsledku menšího provozu a aktivit po vypuknutí viru," uvedl v Pekingu vedoucí pracovník společnosti China Pacific Insurance Group. Rovněž výkonný ředitel společnosti PICC se sídlem v Ningbo, v čínské severovýchodní provincii Zhejiang, která byla druhou nejhůře zasaženou vypuknutím viru, uvedl, že v prvním čtvrtletí očekává pokles nároků a vypořádání u pojištění automobilů.
Vzhledem k očekávanému poklesu nároků na vypořádání následků dopravních nehod už několik makléřů zvýšilo cílové ceny akcií největších pojišťoven, jako jsou PICC Property and Casualty nebo ZhongAn Online P & C Insurance. Makléři stále očekávají, že pokles nároků na výplaty pojistného v souvislosti s viry bude stačit ke zvýšení celoročních příjmů i navzdory zpomalující ekonomice.
Podle Reuters představuje pojištění motorových vozidel asi tři čtvrtiny čínských neživotních pojistek, zatímco zdravotní pojištění - pod nějž spadají nároky na následky viru - představuje méně než 5 %. Naproti tomu v odvětví neživotního pojištění po celém světě představuje pojištění motorových vozidel, stejně jako zdravotní pojištění, přibližně třetinu pojistného.
Úsilí pekingské vlády o omezení rychlosti šíření nového koronaviru zahrnovalo i rozsáhlá omezení cestování a zavedení karantény po celé zemi. A ačkoli tato opatření jsou nyní už zrušena, ztráta hospodářských a sociálních aktivit znamenala, že na konci ledna a února bylo na silnici málo aut a docházelo tedy i k minimu dopravních nehod. To mělo pozitivní dopad na hospodaření čínských poskytovatelů neživotního pojištění.
„Určitě došlo k výraznému poklesu nároků na výplaty z pojištění automobilů a vypořádání následků dopravních nehod v důsledku menšího provozu a aktivit po vypuknutí viru," uvedl v Pekingu vedoucí pracovník společnosti China Pacific Insurance Group. Rovněž výkonný ředitel společnosti PICC se sídlem v Ningbo, v čínské severovýchodní provincii Zhejiang, která byla druhou nejhůře zasaženou vypuknutím viru, uvedl, že v prvním čtvrtletí očekává pokles nároků a vypořádání u pojištění automobilů.
Vzhledem k očekávanému poklesu nároků na vypořádání následků dopravních nehod už několik makléřů zvýšilo cílové ceny akcií největších pojišťoven, jako jsou PICC Property and Casualty nebo ZhongAn Online P & C Insurance. Makléři stále očekávají, že pokles nároků na výplaty pojistného v souvislosti s viry bude stačit ke zvýšení celoročních příjmů i navzdory zpomalující ekonomice.
Podle Reuters představuje pojištění motorových vozidel asi tři čtvrtiny čínských neživotních pojistek, zatímco zdravotní pojištění - pod nějž spadají nároky na následky viru - představuje méně než 5 %. Naproti tomu v odvětví neživotního pojištění po celém světě představuje pojištění motorových vozidel, stejně jako zdravotní pojištění, přibližně třetinu pojistného.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz