name | autoweek.cz

Dvě premiéry Opelu na veletrhu e-Salon

Dvě premiéry Opelu na veletrhu e-Salon

03.11.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Opel je první německou automobilkou, která má v každé své modelové řadě, a to včetně užitkových vozů, nejméně jeden plně elektrický (BEV) model. Na veletrhu čisté mobility e-Salon (13. 11. - 16. 11.) představí Grandland Electric AWD s pohonem všech kol a sportovní vůz Mokka GSE.

SUV Grandland Electric AWD je první plně elektrický model značky Opel s pohonem všech kol. Má největší celkový výkon systému 239 kW (325 k) a nejvyšší točivý moment 509 N.m. Pohon všech kol kombinuje přední elektromotor o výkonu 157 kW (213 k) a zadní o výkonu 82 kW (112 k). S akumulátorem 73 kWh ujede až 502 km. Potěšení z jízdy umocňují sofistikované tlumiče pérování s technologií frekvenčně selektivního tlumení FSD a možnost výběru čtyř jízdních režimů. Cena začíná na 1 299 990 Kč.

 

Prožitek z dynamické jízdy v sériovém elektromobilu nabízí Opel Mokka GSE svýkonem 207 kW (280 k) a točivým momentem 345 N.m. Díky tomu dokáže sériová Mokka GSE zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,9 s a maximální rychlost 200 km/h z ní dělá nejrychlejší sériový BEV značky. Řidiči mohou zvolit jeden ze tří jízdních režimů. Akumulátor o kapacitě 54 kWh umožňuje dojezd až 336 km. Dobíjet lze u DC nabíječek nabít výkonem 100 kW.

 

Kompaktní elektromobil Mokka GSE zdobí specifické prvky řady GSE inspirované soutěžním speciálem. Aerodynamicky optimalizovaná 20“ kola z lehkých slitin jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport EV 225/40 R20. U předních kol zaujmou žluté čtyřpístkové brzdové třmeny. Speciální anatomická sedadla s integrovanými opěrkami hlavy jsou čalouněná Alcantarou. Potřebné informace poskytuje řidiči 10“ digitální informační displej a centrální displej s navigačním systémem. Světlomety jsou LED Intelli-Lux Matrix. Cena nové Mokky GSE začíná na 1 059 990 Kč.

 

K výjimečným jízdním výkonu přispívají i technologie inspirované prototypem pro rallye. Mokka GSE dostala například samosvorný diferenciál Torsen a podvozek má speciálně navržené zavěšení kol s dvojitými hydraulickými tlumiči. Všechny vysokonapěťové komponenty pocházejí z Mokky GSE Rally. Také řízení, podvozek a brzdy byly navrženy s využitím zkušeností Opelu v automobilových soutěžích.

 

Už v příští sezoně vyjedou speciálně upravené vozy Mokka GSE Rally do dalšího ročníku šampionátu ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSE“, prvního poháru elektromobilů v rallye na světě. A sériová Mokka GSE je až na malé detaily technikou i výkony totožná se soutěžním speciálem.

 

Foto: Opel