name | autoweek.cz

Elegantní koncept Audi A6 Avant e-tron

Elegantní koncept Audi A6 Avant e-tron

18.03.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Audi představuje koncept A6 Avant e-tron, budoucí elektricky poháněné luxusní kombi by mělo umožnit dojezd kolem 300 km za pouhých 10 minut dobíjení díky rychlonabíjení výkonem 270 kW.
Stejně jako koncept Audi A6 e-tron, představený v roce 2021, využívá i A6 Avant pouze elektrický pohon v budoucí platformě PPE vyvinuté pod vedením Audi. Zároveň se prezentuje jako nový styl designu. Vůz je 496 cm dlouhý, 196 cm široký a 144 cm vysoký. Platforma PPE je koncipována výhradně pro elektrický pohon s akumulátory. Základním prvkem vozidel na platformě PPE je modul akumulátoru uložený mezi nápravami, který má v konceptu kapacitu 100 kWh. Audi přitom využívá celé spodní části vozu, což umožňuje ploché uspořádání sady akumulátorů. Velikost akumulátoru a rozvor náprav lze u platformy PPE měnit.
 
Velká 22“ kola a krátké převisy, rovná kabina a mírně se svažující oblouk střechy mu dodávají sportovní vzhled. Při pohledu z boku působí koncept monoliticky. Výrazné prvky jako uzavřená příď Singleframe, který je ve spodní části lemován nízko položenými vstupy vzduchu pro chlazení pohonu, akumulátoru a brzd, a souvislý pás světel na zádi zdůrazňují příbuznost s ostatními elektricky poháněnými vozy e-tron. Proporce dávají jasné náznaky podoby budoucích sériových modelů Audi.
 
Vliv práce v aerodynamickém tunelu je zřejmý zejména na zadní část - horní část je tvarována jako aerodynamicky funkční a celoobvodová odtrhová hrana. Zadní spoiler v kontrastní barvě opticky zdůrazňuje protaženou, horizontálně orientovanou siluetu a odvádí důležitou práci ve prospěch aerodynamiky.
 
„S konceptem Audi A6 Avant e-tron poskytujeme velmi konkrétní výhled na budoucí produkční modely na naší nové platformě PPE. Nejenže elektrifikujeme 45letý úspěšný příběh Avantu, ale především chceme zaujmout technologií zahrnující výkonnou 800 V techniku, nabíjecí výkon 270 kW a dojezd až 700 km,“ říká člen představenstva Audi odpovědný za technický vývoj Oliver Hoffmann.
 
Dva trakční elektromotory poskytují celkový výkon 350 kW a točivý moment 800 N.m. V konceptu je systém vzduchového odpružení Audi s adaptivními tlumiči.