name | autoweek.cz

Elektrizující Renault Clio

Elektrizující Renault Clio

31.08.2023 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Do prodeje přichází modernizovaná podoba Renaultu Clio. I při atraktivnějším vzhledu a bohatší výbavě se jeho cena nemění, dokonce se objevuje i cenově atraktivní základní varianta s hybridním pohonem.

Renaultu Clio se od uvedení na trh v roce 1990 na celém světě prodalo 16 milionů v pěti generacích. Ta pátá, využívající alianční platformu CMF-B, nyní přichází v modernizované podobě. Přední část karoserie byla kompletně přepracována, takže dává víc vyniknout novému logu Nouvel’R. Také přepracovaný světelný podpis v podstatě přebírá linie loga značky Renault. Úzké přední světlomety s technologií Full LED jsou ve všech verzích výbavy

 

Moderní technika v interiéru

Clio má s délkou 4053 mm (rozvor náprav 2583 mm) stejnou velikost jako dosud. Zavazadlový prostor s objemem až 391 l (318 l ve verzi LPG resp. 301 l ve verzi E-Tech Full Hybrid) řadí Clio k nejlepším vozům své kategorie.

 

Interiér je elegantnější a působí moderněji, včetně digitálního sdruženého přístroje 7“ resp. 10“  dodávaného již v základní konfiguraci. Multimediální informační systém Renault Easy Link v kombinaci s volbou režimů Multi-Sense je k dispozici s dotykovým displejem 7“ nebo 9,3“ ve spojení s integrovanou navigací (ve verzi Esprit Alpine jako standard). Zajímavostí je bezdrátová integrace chytrého telefonu. Pochvalu zaslouží skutečnost, že nejdůležitější ovládací prvky jsou nadále mechanické.

 

Pohonné jednotky

Osvědčený přeplňovaný zážehový tříválec 1,0 l TCe 90 s výkonem 67 kW (91 k) a točivým momentem 160 N.m je kombinován se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou.

 

Bivalentní tříválcový turbomotor TCe 100 LPG se vyznačuje všestranností, nízkými provozními náklady, zvyšuje výkon (při jízdě na LPG je 74 kW/100 k a točivý moment 170 N.m při 2000/min) a snižuje spotřebu paliva a emisí CO2 (o 8 % než u srovnatelného motoru pouze na benzin). Tento dlouhodobě vyzkoušený dvoupalivový systém je jednoduchý, cenově dostupný a finančně úsporný. Pohon na LPG se do vozidla instaluje přímo ve výrobním závodě.

 

Vrchol nabídky představuje plně hybridní verze E-Tec Full hybrid 145 s největším výkonem 105 kW (143 k). Jedná se o kombinaci dvou elektrických motorů (trakční elektromotor 36 kW a vysokonapěťový startér/generátor HSG 18 kW), zážehového čtyřválce 1,6 l/69 kW (94k), inteligentní multimódové převodovky a akumulátoru 1,2 kWh. Hybridní verze se u nás dosud moc neprodávala, protože její produkci nepříznivě ovlivňoval nedostatek čipů. Nově by ale její podíl měl růst, zvláště proto, že se v nabídce objevuje i v základní výbavě Evolution a střední výbava Techno byla zlevněna o 30 000 Kč, což vytváří vhodnou kombinaci příznivé ceny a nízkých emisí CO2 pro výběrová řízení.

Na českém trhu nejsou v nabídce základní nepřeplňovaný motor SCe 65 ani turbodiesel a ve výrobě už není čtyřválec1,3 l/103 kW (140 k). Clio se nebude nabízet v čistě elektricky poháněné verzi – tuto roli převezmou připravované modely R4 a R5, které budou používat platformu CMF-B EV.

 

Clio se vyrábí v závodech v turecké Burse a slovinském Novom Meste, přičemž do České republiky se vozy dovážejí z Turecka.