name | autoweek.cz

Elektromobily mají vyvážit stavbu velkých aut

Elektromobily mají vyvážit stavbu velkých aut

12.06.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Německo chce snížit cílové hodnoty stanovené EU pro CO2 emise. Pokus Německa zmírnit cílové hodnoty pro emise CO2, které chce EU zavést, vysvětluje, proč automobilky nadšeně staví elektromobily, třebaže je o ně na trhu malý zájem. 

Německo navrhuje, aby se tzv. superkredity mohly používat ke kompenzaci překračování limitů. Znamenalo by to, že by rozvoj elektromobility zabezpečil udržení produkce vozidel s velkými emisemi.

„Neomezené superkredity by umožnily výrobu elektrických automobilů, po kterých je malá nebo žádná poptávka a na silnicích by přitom jezdilo stejné množství znečistění způsobujících vozů jako dříve,“ sdělili agentuře Reuters oponenti suberkreditů.

Německo se celé měsíce snaží dosáhnout větší pružnosti při zavádění emisního cíle 95 g CO2/km jako průměru u nových automobilů v EU od roku 2020. Poslanci Evropského parlamentu zatím svými hlasy podporovali poměrně tvrdou verzi původního návrhu Evropské komise.

Superkredity by daly šanci na bezproblémový prodej vozů s vysokými emisemi za předpokladu, že jejich výrobci vyrábějí také nízkoemisní vozy, jako jsou vozy s elektrickým pohonem. Výsledkem tak bude, že elektromobily umožní, aby se i nadále bez omezení prodávaly vozy s velkou spotřebou a tedy vysokými emisemi CO2.

V USA se elektrické vozy prodávají pouze v těch státech, které je požadují ze zákona. Tzv. „automobily podle kvóty“ jsou dostupné pouze v počtech, které jsou nezbytné pro dosažení kvóty. Zisk automobilky Tesla Motors například nepřichází z prodeje vozů, ale z prodeje tzv. uhlíkových kreditů automobilkám, které žádná "čistá" vozidla nemají v nabídce...