name | autoweek.cz

Euro 6 ve vozech Škoda
21.04.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Od konce května budou všechny modely značky Škoda sériově vybaveny motory splňujícími normu Euro 6, systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Nejdůležitější novinky v oblasti motorů se budou týkat modelových řad Yeti a Rapid/Rapid Spaceback.
S příchodem nové generace modelu Škoda Superb přejde kompletní modelová nabídka vozů Škoda pro evropské trhy na ekologické motory splňující emisní normu Euro 6.
Od 22. kalendářního týdne roku 2015 budou všechny modely značky Škoda - od vozu Citigo až po nový Superb - vybavovány nejmodernějšími koncernovými zážehovými motory konstrukčních řad EA 211/EA 888 nebo vznětovými motory TDI se vstřikováním Common rail řady EA 288. Všechny budou také vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací kinetické energie při brzdění.
Škoda Rapid/Rapid Spaceback bude mít v nabídce nový zážehový motor 1,2 TSI řady EA 211 s výkonem zvýšeným na 66 kW nebo 81 kW (90 nebo 110 k) a zážehový motor 1,4 TSI o výkonu 92 kW (125 k). Dosavadní základní motorizace v podobě zážehového tříválce 1,2 MPI/55 kW (75 k) již nebude do produkce zařazena. Novinkou pro modelovou řadu Rapid jsou také vznětové motory řady EA 288. Jedná se o tříválec 1,4 TDI/66 kW (90 k) a čtyřválec 1,6 TDI/85 kW (116 PS).
Škoda Yeti bude od konce května k dostání s novými zážehovými motory 1,2 TSI a 1,4 TSI konstrukční řady EA 211: 1,2 TSI/81 kW (110 k), 1,4 TSI/92 kW (125 k) resp. 1,4 TSI/110 kW (150 k). Ze vznětových motorů, splňujících emisní normu Euro 6, tedy řady EA 288, jsou pro model Yeti nově v nabídce motory 2,0 TDI/81 kW (110 k) a 2,0 TDI/110 kW (150 k). Do nabídky se naopak nedostane motor 2,0 TDI/125 kW (170 k).
Od konce května bude emisní normu Euro 6 splňovat i celá nabídka motorů pro model Škoda Octavia. Zážehové motory Euro 6 u modelu Octavia sahají od 1,2 TSI/63 kW (86 k) až po motor 2,0 TSI o výkonu 169 kW (230 k) v novém sportovním modelu Octavia RS 230. Výkonnější verze čtyřválce 1,2 TSI má o 4 kW (5 k) vyšší výkon než dosud (81 kW místo 77 kW), u motoru 1,4 TSI stoupá největší výkon ze 103 kW na 110 kW. Nabídka vznětových motorů pro země EU bude zahrnovat motory 1,6 TDI o výkonu 66 kW a 81 kW (90 k a 110 k) a motor 2,0 TDI s výkonem 110 kW a 135 kW (150 k a 184 k).
Beze změny zůstává výkon motorů splňujících emisní normu EU 6 určených pro model Škoda Citigo. Tento malý vůz je v nabídce se dvěma tříválcovými zážehovými motory EA 211 s výkonem 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k), oba se shodným zdvihovým objemem 1,0 l. K dispozici je kromě toho také varianta Citigo G-TEC poháněná zemním plynem.
Nová Škoda Fabia, uvedená na trh na koci roku 2014, je od zahájení výroby vybavena výhradně nově vyvinutými motory splňujícími normu Euro 6. K dispozici jsou čtyři zážehové (tříválcové a čtyřválcové motory řady EA 211) a tři vznětové tříválce řady EA 288.
Od 22. kalendářního týdne roku 2015 budou všechny modely značky Škoda - od vozu Citigo až po nový Superb - vybavovány nejmodernějšími koncernovými zážehovými motory konstrukčních řad EA 211/EA 888 nebo vznětovými motory TDI se vstřikováním Common rail řady EA 288. Všechny budou také vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací kinetické energie při brzdění.
Škoda Rapid/Rapid Spaceback bude mít v nabídce nový zážehový motor 1,2 TSI řady EA 211 s výkonem zvýšeným na 66 kW nebo 81 kW (90 nebo 110 k) a zážehový motor 1,4 TSI o výkonu 92 kW (125 k). Dosavadní základní motorizace v podobě zážehového tříválce 1,2 MPI/55 kW (75 k) již nebude do produkce zařazena. Novinkou pro modelovou řadu Rapid jsou také vznětové motory řady EA 288. Jedná se o tříválec 1,4 TDI/66 kW (90 k) a čtyřválec 1,6 TDI/85 kW (116 PS).
Škoda Yeti bude od konce května k dostání s novými zážehovými motory 1,2 TSI a 1,4 TSI konstrukční řady EA 211: 1,2 TSI/81 kW (110 k), 1,4 TSI/92 kW (125 k) resp. 1,4 TSI/110 kW (150 k). Ze vznětových motorů, splňujících emisní normu Euro 6, tedy řady EA 288, jsou pro model Yeti nově v nabídce motory 2,0 TDI/81 kW (110 k) a 2,0 TDI/110 kW (150 k). Do nabídky se naopak nedostane motor 2,0 TDI/125 kW (170 k).
Od konce května bude emisní normu Euro 6 splňovat i celá nabídka motorů pro model Škoda Octavia. Zážehové motory Euro 6 u modelu Octavia sahají od 1,2 TSI/63 kW (86 k) až po motor 2,0 TSI o výkonu 169 kW (230 k) v novém sportovním modelu Octavia RS 230. Výkonnější verze čtyřválce 1,2 TSI má o 4 kW (5 k) vyšší výkon než dosud (81 kW místo 77 kW), u motoru 1,4 TSI stoupá největší výkon ze 103 kW na 110 kW. Nabídka vznětových motorů pro země EU bude zahrnovat motory 1,6 TDI o výkonu 66 kW a 81 kW (90 k a 110 k) a motor 2,0 TDI s výkonem 110 kW a 135 kW (150 k a 184 k).
Beze změny zůstává výkon motorů splňujících emisní normu EU 6 určených pro model Škoda Citigo. Tento malý vůz je v nabídce se dvěma tříválcovými zážehovými motory EA 211 s výkonem 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k), oba se shodným zdvihovým objemem 1,0 l. K dispozici je kromě toho také varianta Citigo G-TEC poháněná zemním plynem.
Nová Škoda Fabia, uvedená na trh na koci roku 2014, je od zahájení výroby vybavena výhradně nově vyvinutými motory splňujícími normu Euro 6. K dispozici jsou čtyři zážehové (tříválcové a čtyřválcové motory řady EA 211) a tři vznětové tříválce řady EA 288.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz