name | autoweek.cz

Fiat Grande Panda na český trh

Fiat Grande Panda na český trh

07.07.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Fiat uvedl na český trh model Grande Panda. Jako první představil elektricky poháněnou verzi. Brzy se přidá i mild-hybridní, zatímco varianta jen se zážehovým motorem bude až na podzim.

Model Panda je globálním produktem Fiatu už 45 let a prodalo se jej už 8 milionů kusů. V České republice to bylo dosud 27 000 vozů. Nyní Panda vyrostla a vyjíždí jako Grande Panda s čistě elektrickým nebo hybridním pohonem. Délkou sice zůstává těsně pod hranicí čtyř metrů, ale svého předchůdce přerůstá o 60 cm. Stávající verze Pandy se bude souběžně pod jménem Pandina doprodávat až do roku 2029.

 

Cílem dovozce F Automobil Import pro letošní rok je prodej několika stovek kusů modelu Grande Panda, přičemž v příštím roce by to mělo být 600 aut. Vloni u nás Fiat dodal 2500 vozů, ale jeho plán pro letošní rok je o 500 kusů nižší. Grande Panda bude k dodání nejprve v elektrické verzi. Následovat bude hybrid a na podzim přijde verze, od které se očekávají největší objemy prodeje se zážehovým motorem 1,2 l a přímo řazenou převodovkou.

 

Panda sdílí platformu Stellantis Smart Car s modely Citroën C3 Aircross a Opel Frontera, ale vzhledově se od nich radikálně odlišuje. S délkou 3990 mm (rozvor náprav 2540 mm) má zavazadlový prostor o objemu 361 l až 1315 l v elektrické verzi, zatímco hybridní verze nabízí 412 až 1366 l.

 

Prodej Grande Pandy startuje s elektrickou verzí. Její trakční elektromotor dosahuje výkon 83 kW (113 k) a točivý moment 122 N.m. Vůz dosáhne maximální rychlost 132 km/h. Akumulátor LFP (z fosforečnanu železitého) má kapacitu 44 kWh, což má umožnit dojezd 320 km. Maximální DC dobíjecí výkon je 100 kW. Cena začíná na 589 900 Kč vč. DPH. Grande Panda Electric je prvním vozem na trhu, který je vybaven samonavíjecím integrovaným nabíjecím kabelem. Později se přidá ještě verze s větším akumulátorem 54 kWh a dojezdem až 400 km.

 

Následovat bude mild-hybridní verze s přeplňovaným tříválcem 1,2 l s výkonem 74 kW (100 k). S technologií 48 V a Li-ion akumulátorem o kapacitě 0,88 kWh je o 150 kg lehčí než elektrická verze. V šestistupňové elektrifikované dvouspojkové převodovce eDCT jsou integrovány elektromotor s výkonem 21 kW, měnič a centrální jednotka převodovky. Systém pohonu dosahuje výkon 81 kW (110 k) a umožňuje dosáhnout maximální rychlost 160 km/h. Grande Panda MHEV se nabízí s akční cenou od 459 900 Kč vč. DPH.

 

Přístrojové desce dominuje 10“ digitální sdružený přístroj doplněný o 10,25“ displej infotainmentu. Ve verzi se spalovacím motorem může být v základní výbavě i bez středového displeje, který nahradí držák chytrých telefonů.

 

Grande Panda se vyrábí v srbském Kragujevaci. Pro obě motorizace platí prodloužená tovární záruka 7 let nebo 100 000 km, u elektromobilu 8 let nebo 160 000 km na akumulátor.

 

Foto: Fiat