name | autoweek.cz

Ford dosáhl v roce 2013 zisku 8,6 miliardy USD před zdaněním
29.01.2014 | Tiskové zprávy
Rok 2013 byl pro Ford z hlediska dosaženého zisku jedním z nejlepších v historii společnosti. Zsk 8,6 miliardy USD před zdaněním představuje meziroční nárůst o 603 milionů USD. Zisk z automobilových operací byl nejvyšší za více než deset let.
Společnost Ford Motor Company zveřejnila svůj hospodářský výsledek za rok 2013. Zisk ve výši 8,6 miliardy USD (v přepočtu asi 173 mld. Kč) před zdaněním patří k nejvyšším v historii firmy. Zisk z automobilových operací byl nejvyšší za více než deset let, přesvědčivého výsledku dosáhla rovněž divize Ford Credit. Ve srovnání s rokem 2012 představuje loňský zisk nárůst o 603 milionů USD (12 mld. Kč).
Ford loni vyrobil celkem 6,4 milionu automobilů, což znamená meziroční navýšení o 646 000 kusů.
„Rok 2013 byl pro nás mimořádně dobrý. Potvrzuje se, že náš plán One Ford nadále přináší solidní růst,“ řekl Alan Mulally, prezident a generální ředitel Ford Motor Company. „Máme dobrou výchozí pozici do roku 2014, kdy budeme pokračovat v realizaci našeho záměru – nabízet zákazníkům na trzích po celém světě kompletní řadu automobilů s prvotřídní kvalitou, hospodárností, bezpečností, designem i užitnou hodnotou.“
Společnost vykázala rekordní zisky v Severní Americe, Asii, Africe a Tichomoří; ztráta v Evropě se oproti roku 2012 snížila.
V Evropě Ford pokračoval v realizaci restrukturalizačního plánu. Počet prodaných vozů vzrostl meziročně o méně než 1 %, tržby se zvýšily asi o 5 %. Ztráta 1,6 miliardy USD (32 mld. Kč) i záporná provozní marže 5,8 % představují oproti roku 2012 zlepšení, přestože Ford musel čelit vyšším nákladům na restrukturalizaci (400 mil. USD) a poklesu celého trhu.
V roce 2014 bude Ford pokračovat v investicích do inovativních produktů a do rozšiřování portfolia na nových trzích. Společnost je rovněž připravena pružně navyšovat výrobní kapacitu, bude-li to vyžadovat vývoj poptávky po jejích modelech.
Z těchto důvodů Ford očekává v letošním roce další solidní výsledek. Zisk před zdaněním by se měl pohybovat v intervalu 7 až 8 miliard USD, provozní marže i cash flow z automobilových operací budou ovšem nižší než v roce 2013.
V Evropě bude pokračovat transformace, která si opět vyžádá náklady v přibližné výši 400 milionů USD. Od roku 2015 by se měl Ford v Evropě vrátit do černých čísel.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz