name | autoweek.cz
Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium – elegantní a dynamický
09.12.2011 | Antonín Matějka | Nové modely
Nový Focus je po všech stránkách moderní automobil pro moderně uvažující zákazníky, kteří mají rádi současnou designérskou filozofii značky Ford a vyhledávají vozy s patřičným sportovním duchem a vynikajícími jízdními vlastnostmi. Námi testovaná karosářská verze Sedan již na první pohled zaujme svými vyváženými proporcemi a výrazně klínovitým bočním profilem s vysoko položenou zádí, v níž se skrývá v dané třídě nadprůměrný zavazadlový prostor o objemu 421 litrů. Nesmírně působivá je přední partie vozu s decentní maskou chladiče a aerodynamicky tvarovaným nárazníkem s velkoplošnými přívody chladicího vzduchu k motoru a brzdám. Celkový pozitivní dojem z vnějšího stylingu karoserie podtrhují příplatková sportovní patnáctipaprsková kola z lehké slitiny o rozměru 17¨.
Ten, kdo si ještě pamatuje na první generaci Focusu, jistě bude překvapen celkovým pojetím interiéru, v němž převládá praktičnost a přehlednost nad extravagancí. Týká se to především palubní desky, která má jasné členění s intuitivně dostupnými ovládacími prvky a snadno čitelnými přístroji a displeji (informační displej přístrojového panelu+multifunkční informační displej v horní části středové konzole, který je součástí nadstandardní sady Audio7 s rádiem Sony a propojením Bluetooth). Pobyt „na palubě“ nového Focusu je opravdu příjemný, k čemuž přispívá nejen propracovaná ergonomie a bohatá výbava interiéru, ale i pohodlná sedadla s dobrou boční oporou, která v případě testované špičkové verze Titanium měla navíc prémiové černé kožené čalounění s bílým stehováním a vyhřívání na pozici řidiče a předního spolujezdce (vše v rámci sady Individual za cenu 51 900 korun).
Největší kouzlo nového modelu Focus se ovšem skrývá v jeho neskutečně vyvážených jízdních vlastnostech a ovladatelnosti. Výtečně odladěný podvozek s osvědčeným nezávislým zavěšením zadních kol Control Blade a systémem TVC, který neustále zajišťuje optimální přenos hnací síly na přední kola, nabízí skvělou trakci a přesné vedení stopy v zatáčkách. Dokonalou souhru řidiče a vozu pak dotváří citlivě reagující posilové řízení s variabilním účinkem v závislosti na dosahované rychlosti. Na jedničku v novém Focusu pracují rovněž brzdy, mají přirozený nástup a jen mírný sklon k fadingu při opakovaném prudkém brzdění.
Přeplňovaný zážehový motor 1.6 l EcoBoost rozhodně patří mezi konstrukčně nejzdařilejší pohonné jednotky současnosti, a to jak z hlediska dosahovaných výkonových parametrů, tak i hospodárnosti a nízkých emisí ve výfukových plynech. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou zaručuje vozu velmi dobrou dynamiku a pružné zrychlení. Na letištní ploše jsme si vyzkoušeli i největší rychlost vozu, dle rychloměru jsme naměřili 210 km/h. Se standardně dodávaným systémem Stop-Start se spotřeba benzinu v městském provozu pohybuje kolem 8 l/100 km, v kombinovaném cyklu je zhruba o dva litry nižší. Nutno ovšem podotknout, že při sportovnějším stylu jízdy má motor poněkud větší apetit.
Ford Focus Sedan 1.6 EcoBoost ve výbavě Titanium je jistě dobrá volba, jeho pořizovací cena je sice poněkud vyšší, ale na druhé straně automobil nabízí bohatou základní výbavu včetně automatické dvouzónové klimatizace, asistentu rozjezdu do svahu, tempomatu či startovacího tlačítka.
Technické údaje
Motor
Zážehový přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva a rozvodem 2xOHC. Zdvihový objem 1596 cm3. Největší výkon 110 kW (150 k) při 5700 1/min. Největší točivý moment 240-270 N.m při 1600-4000 1/min. Šestistupňová manuální převodovka. Pohon předních kol.
Karoserie
Čtyřdveřový sedan.
Rozměry a hmotnosti
Délka 4534 mm, šířka 1823 mm, výška 1484 mm. Rozvor 2745 mm. Pohotovostní hmotnost 1514 kg, užitečná hmotnost 386 kg. Objem palivové nádrže 55 l. Objem zavazadlového prostoru 0,421m3.
Jízdní výkony
Největší rychlost 212 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 s. Spotřeba paliva (město, mimo město, kombinovaná) 7,7 / 5,0 / 6,0 l/100 km.
Akční pořizovací cena
518 690 Kč vč. DPH
HODNOCENÍ
Pohonná jednotka |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Na silnici | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kvalita | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bezpečnost | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pohodlí | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Náklady | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Celkem | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hodnocení: - horší než průměr,
- slušný standard,
- docela dobré,
- vynikající,
-zcela mimořádné
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz