name | autoweek.cz

Ford (mírně) elektrifikuje Fiestu
15.06.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Ford má velké plány pokud jde o elektrifikaci svých vozů. To se týká i nejprodávanějšího modelu značky v Evropě. Fiesta se nově dodává i s mild-hybridní pohonnou jednotkou EcoBoost Hybrid.
Fiesta je nejprodávanější model Fordu v Evropě. V roce 2019 se jej prodalo 227 100 kusů. V rámci aktualizace byl malý hatchback nově vybaven mild-hybridním systémem pohonu EcoBoost Hybrid, který Ford poprvé představil koncem roku 2019 v SUV Puma.
Populární malý hatchback rovněž získal nové funkce pro zlepšení bezpečnosti a konektivity, mj. adaptivní tempomat ACC s funkcí Stop & Go a rozpoznávání dopravních značek s omezením rychlosti, parkovací asistent nebo výstražný systém Cross Traffic Alert s aktivním brzděním modem.
Aktualizován byl i informační software Fiesta SYNC 3 pro intuitivnější a snadnější používání. Nové uživatelské rozhraní se může pochlubit většími tlačítky a 8“ dotykovým displejem. Modem FordPass Connect umožňuje dálkově ovládat některé funkce na dálku - prostřednictvím aplikace FordPass lze z mobilního telefonu aktivovat odemknutí dveří, vzdálené spuštění motoru (u modelů s automatickou převodovkou), lokaci a stav vozidla.
Mild-hybridní verze využívá zážehový tříválec EcoBoost 1,0 l ve spojení s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem a elektrickým okruhem 48 V s Li-Ion akumulátorem pro akumulaci energie získané rekuperací při zpomalení vozu. Pohonná jednotka poskytuje největší výkon 92 kW (125 k) nebo 114 kW (155 k) - na českém trhu bude k dispozici jen první verze. Motor/generátor v případě potřeby poskytuje točivý moment až 24 N.m nad dostupnou úroveň samotného zážehového motoru. Výsledkem je 240 N.m a až o 50 % vyšší hodnota při nižších otáčkách. Tím klesají nároky na spalovací motor, takže spotřeba benzinu je 4,1 l/100 km podle cyklu NEDC (respektive 5,0 l podle WLTP) a emise CO2 90 g/km (resp. 112 g/km).
K dispozici je také nehybridní EcoBoost 1,0 l/92 kW s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.
Ford chce, aby každá nová modelová řada v Evropě měla alespoň jednu elektrifikovanou variantu. V roce 2020 proto bude uvedeno 14 elektrifikovaných verzí, včetně Fiesty, a do konce roku 2021 to bude celkem 18 variant.
Populární malý hatchback rovněž získal nové funkce pro zlepšení bezpečnosti a konektivity, mj. adaptivní tempomat ACC s funkcí Stop & Go a rozpoznávání dopravních značek s omezením rychlosti, parkovací asistent nebo výstražný systém Cross Traffic Alert s aktivním brzděním modem.
Aktualizován byl i informační software Fiesta SYNC 3 pro intuitivnější a snadnější používání. Nové uživatelské rozhraní se může pochlubit většími tlačítky a 8“ dotykovým displejem. Modem FordPass Connect umožňuje dálkově ovládat některé funkce na dálku - prostřednictvím aplikace FordPass lze z mobilního telefonu aktivovat odemknutí dveří, vzdálené spuštění motoru (u modelů s automatickou převodovkou), lokaci a stav vozidla.
Mild-hybridní verze využívá zážehový tříválec EcoBoost 1,0 l ve spojení s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem a elektrickým okruhem 48 V s Li-Ion akumulátorem pro akumulaci energie získané rekuperací při zpomalení vozu. Pohonná jednotka poskytuje největší výkon 92 kW (125 k) nebo 114 kW (155 k) - na českém trhu bude k dispozici jen první verze. Motor/generátor v případě potřeby poskytuje točivý moment až 24 N.m nad dostupnou úroveň samotného zážehového motoru. Výsledkem je 240 N.m a až o 50 % vyšší hodnota při nižších otáčkách. Tím klesají nároky na spalovací motor, takže spotřeba benzinu je 4,1 l/100 km podle cyklu NEDC (respektive 5,0 l podle WLTP) a emise CO2 90 g/km (resp. 112 g/km).
K dispozici je také nehybridní EcoBoost 1,0 l/92 kW s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.
Fiesta 2020 | palivo | výkon (kW/k) | převodovka | spotřeba WLTP |
1.0 EcoBoost | B | 70 kW (95 k) | 6M | 5,0 l/100 km |
1.0 EcoBoost | B | 92 kW (125 k | 6M | 5,0 l/100 km |
1.0 EcoBoost | B | 92 kW (125 k | 7A | 5,6 l/100 km |
1.0 EcoBoost mHEV | B | 92 kW (125 k | 6M | 5,0 l/100 km |
1.0 EcoBoost mHEV | B | 114 kW (155 k) | 6M | 5,0 l/100 km |
1.5 TDCi | N | 63 kW (85 k) | 6M | 4,3 l/100 km |
Ford chce, aby každá nová modelová řada v Evropě měla alespoň jednu elektrifikovanou variantu. V roce 2020 proto bude uvedeno 14 elektrifikovaných verzí, včetně Fiesty, a do konce roku 2021 to bude celkem 18 variant.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz