name | autoweek.cz

Ford otevírá příjem objednávek na nový Ranger

Ford otevírá příjem objednávek na nový Ranger

02.09.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Ford zveřejnil české ceny nové generace modelu Ranger, pokračovatele nejprodávanějšího pick-upu v Evropě. Cena začíná na 990 000 Kč bez DPH za Ranger XL. První vozy k českým zákazníkům dorazí v červenci 2023.

Ford začíná přijímat objednávky na nový pick-up Ranger, který je ještě inteligentnější, praktičtější a všestrannější. Nový Ranger byl od základu přepracován. Dostal nový vzhled, nové motory včetně turbodieselu Ford 3,0 EcoBlue V6, vylepšený podvozek i nákladový prostor a atraktivní hi-tech interiér. Nabízí rovněž moderní konektivitu a asistenční technologie.

 

Nový Ranger ve stupních výbavy XL, XLT, Limited a Wildtrak přichází v návaznosti na již dříve oznámený sportovní model Ranger Raptor, který představuje vrchol nabídky a objednávat jej lze už od jarních měsíců.

 

Ceny nového Rangeru začínají na 990 000 Kč bez DPH za pracovní variantu XL. Luxusní provedení Ranger Wildtrak začíná na 1 308 000 Kč bez DPH (1 582 680 Kč vč. DPH). První vozy dorazí k českým zákazníkům v červenci 2023.

 

Plných 60 % prodaných kusů předchozí generace Rangeru připadalo na výbavu Wildtrak, což ukazuje, že zákazníci mají zájem o všestranné pick-upy s komfortní výbavou, které poslouží nejen jako pracovní nástroje, ale také ve volném čase. Právě ve variantě Wildtrak přichází do Rangeru poprvé motor Ford 3.0 EcoBlue V6/176 kW (240 k) s točivým momentem 600 N.m. V kombinaci s desetistupňovou samočinnou převodovkou umožňuje Rangeru tahat přívěsy o hmotnosti až 3500 kg.

 

Vysoký výkon a nízkou spotřebu slibují osvědčené vznětové motory 2,0 EcoBlue. V Rangeru budou k dispozici ve variantách 125 kW (170 k) se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou (XL, XLT, Limited) nebo šestistupňovou samočinnou (Limited) a bi-turbo/151 kW (205 k) s desetistupňovou samočinnou převodovkou (Wildtrak).

 

Na výběr jsou dvě varianty pohonu všech kol: elektronicky přiřaditelný a nový stálý systém pohonu e-4WD dodávaným standardně pro Wildtrak 3,0 EcoBlue V6 a 2,0 EcoBlue Bi-turbo.

 

Zdokonalený podvozek nabízí větší nájezdové úhly, lepší křížení náprav a vyšší komfort odpružení na silnici i v terénu. Jízdní charakteristiku vozu lze podle momentální potřeby doladit pomocí podle výbavového stupně až šesti přepínatelných jízdních režimů: Normální, Eco, Tažení/vlečení (s automatickou převodovkou), Kluzký povrch, Bahno/vyjeté koleje a Písek. V závislosti na zvoleném režimu se mění reakce plynového pedálu, citlivost protiprokluzového i stabilizačního systému a strategie řazení (u vozů s automatickou převodovkou). Dostupnost jízdních režimů se liší.

 

Tradiční analogové přístroje v novém Rangeru nahradil digitální přístrojový panel 8“. Středový dotykový displej až 12“ zpřístupňuje nejnovější systém Ford SYNC 4A.

 

Prostřednictvím mobilní aplikace FordPass mohou majitelé a provozovatelé na dálku ověřit stav vozu (tlak v pneumatikách, stav oleje nebo úroveň paliva) či jeho zabezpečení. Navíc umožní ovládat nové sektorové osvětlení 360 (u výbavy Limited a Wildtrak). Tento prvek, s nímž Ranger přichází jako první v segmentu, umožňuje osvětlit oblast okolo vozidla. Ranger Wildtrak je kromě prémiového interiéru standardně vybaven střešními ližinami a rozšířenou ochranou spodních partií. Ranger Limited má luxusní provedení interiéru vč. vyhřívaného volantu.

 

„Ranger se v Evropě stal ikonou a pro novou generaci zákazníků fakticky definuje představu o tom, jak má vůz typu pick-up vypadat a fungovat. Ranger byl první volbou evropských zákazníků již dříve, ale nyní jsme využili naše globální zkušenosti s pick-upy a vtiskli tomuto pozoruhodnému novému modelu zcela novou úroveň užitných vlastností,“ řekl generální ředitel Ford Pro Europe Hans Schep.