name | autoweek.cz

Ford představí nejúspornější rodinný vůz se zážehovým motorem

Ford představí nejúspornější rodinný vůz se zážehovým motorem

15.08.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ford Focus 1,0 EcoBoost v úsporné úpravě ECOnetic bude mít kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km a emise CO2 pod 99 g/km. Bude poháněn speciálně nastavenou verzí motoru EcoBoost ve variantě 74 kW.

Společnost Ford Motor Company oznámila, že v příštím roce uvede na trh novou verzi Focusu 1,0 EcoBoost, první rodinný vůz se zážehovým motorem prodávaný na evropském trhu, který má emise CO2 pod 99 g/km.

Nový Focus 1.0 EcoBoost s kombinovanou spotřebou jen 4,3 l/100 km se tak stane nejúspornějším modelem značky Ford poháněným zážehovým motorem a zároveň nejúspornějším vozem ve své třídě.

Poháněn bude speciálně kalibrovanou verzí tříválce 1,0 EcoBoost ve variantě 74 kW a dostane úsporné technologie ECOnetic včetně speciálních pneumatik s velmi nízkým valivým odporem, systému Stop-Start, upravené aerodynamiky zahrnující i aktivní masku chladiče, modifikovaných převodů, inteligentní rekuperační dobíjení či ukazatel Ford EcoMode, který řidiči pomáhá vypěstovat si efektivnější styl jízdy.

„Ještě před několika lety by jen málokdo považoval za možné, aby vůz kompaktní třídy se zážehovým motorem prolomil metu 100 g CO2/km,“ řekla vicepresidentka Ford of Europe pro vývoj produktů Barb Samardzichová. „Motor 1,0 EcoBoost má však ve zvyku stavět očekávání stran vlastností zážehových motorů na hlavu, a tak dokáže pokořit i tuto hranici.“

Nový model je přitom výkonnější než Ford Focus 1,6 l z doby před méně než deseti lety, ale přitom produkuje o 47 % méně emisí CO2. Díky svým nízkým emisím bude majitel nového Focusu 1,0 EcoBoost moci využívat různých úlev. Třeba ve Velké Británii bude osvobozen od silniční daně, ve Francii zase dostane významnou slevu na dani z nově registrovaných automobilů.

Nová verze se bude vyrábět v německém Saarlouis a počet variant Focusu nabízených s motorem 1,0 EcoBoost, přeplňovaným turbodmychadlem s nízkou setrvačností a vybavený dělenou chladicí soustavou a přímým vstřikováním paliva, se jejím příchodem zvýší na tři. Standardní verze o výkonu 74 kW má emise CO2 109 g/km, varianta 92 kW jde o 114 g/km.