name | autoweek.cz
Ford Pro představuje pickup Ranger PHEV
12.12.2025 | Vladimír Rybecký | Doprava
Ranger Plug-In Hybrid elektrifikuje nejprodávanější evropský pick-up s vylepšeným systémem Pro Power Onboard pro práci bez nutnosti napájení z elektrické sítě.
Ford Pro uvádí plug-in hybridní pickup Ranger PHEV s možností jízdy pouze na elektrický pohon. Z pick-upu, původně prodávaného jen v Severní Americe, se od roku 2005 stal globální model, jehož už se prodalo přes 5 milionů kusů. Aktuální pátá generace, uvedená v roce 2022, byla navržena v Austrálii a vyrábí se v šesti zemích – pro Evropu v Silvertonu v Jižní Africe.
Nová pohonná jednotka PHEV 2,3 kombinuje zážehový motor Ford EcoBoost 2,3 l a desetistupňovou automatickou převodovku s elektromotorem o výkonu 75 kW a akumulátorem s využitelnou kapacitou 11,8 kWh. Výsledný točivý moment 690 N.m je nejvyšší ze všech verzí Rangeru a s výkonem 207 kW (281 k) má vyšší výkon než turbodiesel 3,0 l V6. Umožňuje dojezd s elektrickým pohonem 45 km.
Hybridní systém využívá elektromotor k poskytování dodatečného výkonu a točivého momentu při nižších otáčkách. Zákazníci mohou využít rekuperační brzdění a okamžitý točivý moment při tažení, převozu těžšího nákladu nebo zdolávání náročných terénních úseků. Trakční akumulátor je uložen mezi speciálně konstruovanými lištami rámu, aby byly zachovány optimální nájezdové, přejezdové a odjezdové úhly.
Plug-in hybridní verzi lze využívat pro jízdy v terénu jako ostatní varianty, ale její provoz je levnější. Ranger PHEV umožňuje volbu ze sedmi jízdních režimů včetně speciálního pro tažení přívěsu a Sport pro maximální využití výkonnosti pohonného systému. Jízdu s elektrickým pohonem lze využít ve čtyřech režimech – Auto EV, EV now, EV later pro uchování kapacity akumulátoru na pozdější dobu a EV chargé pro nabíjení akumulátoru, kdy spalovací motor pracuje jako generátor.
Provozovatelé Rangeru PHEV mohou využít užitečné zatížení až 1 t a táhnout až 3500 kg při schopnosti jízdy v terénu, kterou zaručuje systém e-4WD, dvoustupňová rozvodovka a uzávěrka zadního diferenciálu. Pro usnadnění couvání při jízdě s přívěsem je vůz vybaven systémem Trailer Backup Assist.
Ranger PHEV také zavádí do nabídky modelové řady Ranger technologii Pro Power Onboard (V2L), která zákazníkům umožňuje napájet nářadí či jiné spotřebiče přímo z vestavěného akumulátoru bez potřeby generátoru. Systém standardně nabízí výkon 2,3 kW, ale zákazníci si mohou objednat také variantu o výkonu 6,9 kW, která je vybavena dvěma 15 A zásuvkami v zavazadlovém prostoru, přičemž z každé zásuvky je k dispozici výkon 3,45 kW. Praxe ukazuje, že právě tato funkce je pro uživatele mnohem významnější než možnost krátké jízdy s elektrickým pohonem.
Ranger PHEV se vyrábí v jihoafrickém Silvertonu a první dodávky zákazníkům se očekávají od jara 2026. Mimořádná cenová nabídka začíná na 929 000 Kč bez DPH (1 124 090 Kč vč. DPH) za verzi XLT s karoserií Double Cab.
Foto: Vladimír Rybecký a Ford
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz
