name | autoweek.cz

Ford Ranger jako plug-in hybrid

Ford Ranger jako plug-in hybrid

20.09.2023 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Ford Ranger je zdaleka nejprodávanější pick-up na evropském trhu. Od roku 2025 jej bude Ford nabízet také jako plug-in hybrid.

S délkou 537 cm a šířkou 221 cm má Ford Ranger působivou velikost. Jeho zákazníky v Evropě jsou převážně řemeslníci, zemědělci nebo zahradníci, kteří přepravují své pracovní vybavení na otevřené nákladové ploše a své kolegy vozí ve dvojité kabině. Proto také model Ranger prodává divize užitkových vozů značky Ford Pro.

 

Díky kombinaci zážehového motoru Ford EcoBoost 2,3 l s elektromotorem a akumulátorem bude mít Ranger Plug-in Hybrid vyšší točivý moment než jakýkoli jiný Ranger. Samozřejmě má i pohon všech kol.

 

Jako plug-in hybrid lze Ranger používat ještě všestrannějším způsobem. Stává se z něj totiž i powerbanka na kolech pro nejrůznější zařízení. Akumulátor totiž umožňuje nejen ujet 45 km čistě na elektrický pohon, ale lze s ním také napájet elektrické nářadí prostřednictvím zásuvek v interiéru a na nákladové ploše. Palubní zdroj energie Ford Pro Power Onboard ovšem může být také užitečný při kempování. Stejně jako jeho sourozenci na benzin a naftu dokáže elektrifikovaný Ranger utáhnout až 3,5 tuny, takže se nezalekne ani velkých karavanů. Pohon všech kol poskytuje pět jízdních programů.

 

Ford Ranger, který se v současné době vyrábí v Jihoafrické republice se má začít vyrábět jako PHEV na konci roku 2024 v Thajsku. Doručování zákazníkům bude zahájeno na začátku roku 2025. Údaje o výkonu a spotřebě zatím Ford poskytnout nemůže, protože Ranger PHEV ještě neprošel homologačními testy. Není také jasné, zda plug-in hybridní pohon přijme i Volkswagen v příbuzné ale vizuálně odlišné podobě Amarok.